:format(webp)/nginx/o/2023/10/27/15681831t1h8fa7.jpg)
Veel hiljuti Soome autoralli üheks tulevikutegijaks peetud Jari Huttuneni tabas tugev tagasilöök.
Veebruaris 30. sünnipäeva tähistav sõitja sai MM-sarja õhku nuusutada juba 2015. aastal. Esimene suurem õnnestumine saabus kolm hooaega tagasi, mil ta võitis Hyundai i20 R5 autoga WRC3-sarja.
Huttunenil avanes toona võimalus olla osa Lõuna-Korea autotooja juuniortiimist. Ta võitis 2021. aastal WRC2s kokku kolm rallit, ent sellest ei piisanud Rally1-lepinguks.
Viimane õnnestumine tuli juba Ford Fiesta Rally2 roolis. Mullu andis M-Sport talle ka ühe võimaluse Rally1 Pumaga, ent Soomes läks võistlus suuresti tehniliste probleemide nahka.
Tänavu startis Huttunen kahel MM-etapil, ent katkestas Škoda Fabia R5ga nii Rootsis kui ka Soomes. Nüüd teatas tema toetaja, kahekordne ilmameister Marcus Grönholm: aitab!
«Ma ei saa enam Jarit aidata. See teekond on olnud kurnav,» ütles Huttuneni mitu aastat aidanud Grönholm usutluses Iltalehtile.
«Olen sellesse projekti pannud sadu tuhandeid eurosid isiklikku raha. Aga ma ei saa enam nii palju panustada. Eriti kui on näha, et see ei vii kuhugi. Jari ei leia endale ühtki tiimi.»
Huttunen on tänavu Soome meistrivõistluste erinevatel etappidel näidanud, et oskused pole kuhugi kadunud. Samas läheb suures mängus läbilöömiseks tarvis enamat.
«Kahju. Jaril on potentsiaali. Aga pusle ei läinud praegu kokku,» resümeeris Grönholm.
Huttunen ise jäi tulevikust rääkides üsna kidakeelseks. Ta tõdes, et Grönholmi otsus oli igati mõistetav. «Kui järgmise aasta osas pole midagi paigas, ongi raske koostööd teha.»