Laagna teel keevitati F1-auto pärast kanalisatsiooniluugid kinni. Mis läks Las Vegases valesti? (2)

Karl Mihkel Eller
Copy
2007. aasta juunis toimus Tallinnas Linnaringi nime kandnud ringrajavõistlus, mille raames tegi demoetteaste ka Red Bulli F1-auto, mida roolis portugallane Filipe Albuquerque. Tarmo Klaar meenutas, et ka siis tuli Laagna teel kanalisatsiooniluuke kinni keevitada, et võistlusautodel oleks piisavalt ohutu.
2007. aasta juunis toimus Tallinnas Linnaringi nime kandnud ringrajavõistlus, mille raames tegi demoetteaste ka Red Bulli F1-auto, mida roolis portugallane Filipe Albuquerque. Tarmo Klaar meenutas, et ka siis tuli Laagna teel kanalisatsiooniluuke kinni keevitada, et võistlusautodel oleks piisavalt ohutu. Foto: Raigo Pajula/Postimees

Las Vegase F1-etapi avapäeval tekitas peavalu tänavarajal asetsenud kanalisatsiooniluuk, mis lõhkus Carlos Sainzi vormeli, peatas treeningud mitmeks tunniks ning mootorid pandi «Pattude linna» südames uuesti mürisema kell 2.30 öösel. Eestiski on F1-auto kihutamise tõttu automagistraal ümber ehitatud. Vormelikommentaator Tarmo Klaar arvab, et Las Vegases võis raja ehitamiseks sadu miljoneid kulutanud korraldajatel jääda puudu ajast, et kontrollida üle kõik vajalikud aspektid.

F1-karussell on viimastel aastatel erilise hooga peale lennanud USA publikule. Tänavu kihutati Ühendriikides kolmel korral: kevadel Miamis, sügisel Austinis ja sel nädalal läänerannikul Las Vegases.

Pool aastat ehitatud ja sisuliselt viimasel hetkel valmis saanud 6,1 km tänavarada «Pattude linna» südames hakkas lagunema juba esimestel minutitel, kui F1-autod rajale sööstsid. Neljapäeva õhtul, kohaliku aja järgi kell 20.30 alanud vabatreening jõudis kesta napilt üheksa minutit, Carlos Sainzi juhitud Ferrari vormel kihutas 1,9-kilomeetrisel tagasirgel enam kui 330 km/h tunnis, kui tabas ühtäkki teel olnud madalat objekti, käis tugev kokkupõrge ja hispaanlane jättis auto seisma.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles