Saada vihje

Vaheaasta teinud Eesti rallisõitja näitas Otepääl avapäeval parimat kiirust

Copy
Karl Martin Volver Škoda Fabia protoautoga.
Karl Martin Volver Škoda Fabia protoautoga. Foto: Kerlin Lehtla

Reede õhtul anti Tehvandi Spordikeskuse eest start Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste teisele etapile, Otepää talverallile. Avapäevale stardi saanud 59. võistluspaari ootas õhtupimeduses ees kahel korral 12,43 km pikkune Pringi katse, mille esimese läbimise parimat aega näitas võistluspaar Karl Martin Volver/Margus Jõerand (Škoda Fabia Proto). Nemad juhivad ka rallit.

«Seda ma küll oodata ei osanud, et sellise tulemuse välja sõidame. Läksime vaatama, et kuidas esimene katse läheb, sest meie võistluspaus on olnud poolteist aastat. Tegime enne Otepääd ühe testi ja nii palju me selle autoga vahepeal sõitnud olemegi. Ma arvan, et enesetunne on hea, auto on ülihea ja kõik toimis nii hästi, et puhtalt enesetunde pealt sõitsime praegu. Mis kõige olulisem, et nautisime sõitmist,» võttis liider Volver avakatsed kokku.

Absoluudi teist ja klassi EMV2 esikohta hoiavad laupäeva eel Rootsi MM-ralliks valmistuvad Gregor Jeets/Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 Evo), kes jäävad liidritest kahe sekundi kaugusele. EMV2 klassis on nende liidriedu 14,9 sekundit.

«Päev läks kindla peale. Esimene katse oli vähe rabe, kuid teine tuli juba gramm paremini välja ja ma arvan oma sai tehtud. Rajatingimused on ideaali lähedased ja pidamist piisavalt. Loodame, et olud püsivad ja hoogu tuleb juurde,» sõnas Jeets kahe katse järgselt hoolduspargis.

Otepää talveralli kolmandat ja klassi EMV5 esikohta hoiavad avapäeva järel Aluksne ralli võitjad Emils Blūmsile/Didzis Eglītisele (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotavad liidritele 19,4 sekundiga. Lätlaste edu EMV5 klassis on lähimate konkurentide ees 3,9 sekundit.

Klassis EMV3 lõpetasid kolmest startinud võistluspaarist parimana Patrick Enok/Silver Simm (Ford Fiesta Rally3), kelle edu on lähimate jälitajate ees 41,5 sekundit.

«Kui esimese katse aega vaatad, siis võiks parem olla, kuid meie auto suurim viga on tippkiirus ja seal katsel oli päris palju põhjagaasiga sõitmist. Teisel läbimisel saime väikesed parandused legendis ja üldjoontes sõidus ka. Homsed tingimused ja olud peaks meie autole rohkem sobima. Stardipositsioon ideaalne pole, kuid hakkame minema ja vaatame kuhu välja jõuame,» võttis Enok avakatsed kokku.

EMV4 klassis võtsid avapäeva mõlemad katsevõidud Jaspar Vaher/Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4) ja lähevad laupäevale vastu Estonian Junior Challenge klassi liidrite Joosep Planken/Robert Virves (Ford Fiesta Rally4) ees 7,3 sekundilises edus.

EMV6 klassis oli reedel parimas löögihoos võistluspaar Markus Abram/Rasmus Vesiloo (BMW M3 E46 Compact), kelle edu laupäevaste katsete eel on 12 sekundit.

«Tundub, et läks hästi, kuigi peale esimest läbimist mõtlesime, et saame kalendri, sest sõit oli nii toores. Kui teiste aegu nägime, siis enda imestuseks olime teistest üle kümne sekundi kiiremad. Teisele katsele vaatasime aegu, sest esikümne piirimaile ei tahtnud jääda, kuna homseks pööratakse järjestus ja öösel lubab lund ning tagaveolisega pole lahtise lume peal midagi teha. Enne finišit pidurdasime ja võtsime umbes viis sekundit lisaaega, et kindlad olla, et jääks esikümne taha. Muidu oli täna tagaveolisega väga äge sõita ja see tänane katse oli puhas BMW katse,» sõnas Abram eduka päeva kokkuvõtteks.

EMV7 klassi avapäeva parimad olid Oskar Männamets/Holger Enok (Citroën C2 R2 Max), kelle edu oli ööpausile minnes 25,6 sekundit. EMV8 arvestuses sõitsid reedeste katsetega endale 35,6 sekundilise edu Karel Tölp/Sander Siniorg (Ford Fiesta R2).

Veoautode klassi EMV9 hooaja avakatsed kulgesid kõige paremini võistluspaaril Veiko Liukanen/Toivo Liukanen (GAZ 51), kelle edu on laupäeva eel konkurentide ees 13,7 sekundit.

Otepää talveralli 2024 jätkub laupäeval kaheksa kiiruskatsega, millest esimene saab alguse 08:58. Kokku ootab võistlejaid laupäeval ees 94,68 katsekilomeetrit.

Otepää talveralli 2024 võitjaid peaks Tehvandi Staadioni esisel poodiumil saama tervitada 3. veebruaril kell 17.34.

Tagasi üles