Muutused on tulnud pika vinnaga, aga vähemalt on WRC-l nüüd tulevikuplaan

Copy
Ott Tänaku ja Martin Järveoja Hyundai i20 N Rally1-auto, mis järgmisel hooajal kaotab hübriidajami ja 100 kg ning muutub ilmselt natuke aeglasemaks. Kas Rally2-autode edasiarendus hakkab tippklassile kandadele astuma?
Ott Tänaku ja Martin Järveoja Hyundai i20 N Rally1-auto, mis järgmisel hooajal kaotab hübriidajami ja 100 kg ning muutub ilmselt natuke aeglasemaks. Kas Rally2-autode edasiarendus hakkab tippklassile kandadele astuma? Foto: Fabien Dufour/Hyundai Motorsport

Kolmapäeval kinnitas Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) maailma mootori­spordi nõukogu (WMSC), et autoralli MM-sarjas tulevad lähiaastatel olulised muudatused, mille eesmärk on muuta WRC atraktiivsemaks. Spetsialistide sõnul on tegemist kauaoodatud uudisega, kuid täpsem plaan vajab veel selgitamist.

Kõige olulisem uudis oli, et 2025. ja 2026. aastal jääb WRC tippklassiks Rally1, kuid juba järgmiseks aastaks eemaldatakse sellelt hübriidajam, et kulusid vähendada. Lisaks luuakse edasiarendatud Rally2-autod, rahvakeeli Rally2+, mis hakkavad ilmselt konkureerima Rally1-autodega. Autod muudetakse võimsamaks, lisatakse suurem turbokõri, paremad pidurid ja aerodünaamika.

Oluline on täpsustada, et WMSC on FIA kõige kõrgem täidesaatva võimu organ ning kuigi praegu pole kõikide muudatuste tehnilised detailid paigas, siis ilmselt juhtub see hiljemalt juunis.

Tagasi üles