WRC uuenduste eestvedaja: Rally1 saab kõige populaarsemaks ralliautoks

Copy
Grégoire Munster Ford Puma Rally1-autoga Rootsi MM-rallil.
Grégoire Munster Ford Puma Rally1-autoga Rootsi MM-rallil. Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Läinud nädalal kinnitas rahvusvahelise autoliidu (FIA) maailma mootorispordinõukogu (WMSC) ralli MM-sarja tulevikusuuna. Üks WRC töögrupi juht ehk uuendused välja pakkunud David Richards arvab, et nelja aasta pärast on uuenduskuuri läbinud ja seeläbi soodsamaks muutuv Rally1-auto WRCs populaarsem, kui on praegune Rally2-auto.

Juba järgmisest aastast kaob Rally1-autolt hübriidajam, mis peaks auto hinda ja ülalpidamiskulusid vähendama. Kahe aasta pärast peaks ilmavalgust nägema uus Rally1-auto, millele seatakse 400 000 euro suurune hinnalagi. Praeguses maailmas tähendaks see, et hinnavahe populaarsete Rally2-autodega, nagu Toyota ja Škoda, jääks maksimaalselt 100 000 euro kanti.

Järgmiseks aastaks soovitakse aga turule tuua nn Rally2+ versioon, mis on praegu hästi töötava Rally2-auto edasiarendus. Samas peaks Rally1-auto juba järgmisel aasta muutuma natuke aeglasemaks, sest kaotab hübriidi ning ka aerodünaamikat soovitakse kärpida.

Tagasi üles