Saada vihje

Vigastusi trotsiv Leok ihkab leida stabiilsust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tanel Leok püüab leida MM-sarjas sellist lendu, mis viiks ta taas vähemalt esikümnesse.
Tanel Leok püüab leida MM-sarjas sellist lendu, mis viiks ta taas vähemalt esikümnesse. Foto: Team Suzuki

Tanel Leoki ettevalmistus hooajaks sai tõsise tagasilöögi veebruari keskpaiku Belgias Lommelis treenides, kui otse Leoki ees kukkus pärast hüpet teine sõitja. Juba õhus olnud Leokil polnud enam võimalik midagi teha ja eestlane maandus konkurendi ratta otsa, vigastades hüppeliigest.



Sunnitud treeningpausi ajal ei lasknud jalavigastus ette võtta muud kui sõita jalgrattaga ja käia jõusaalis, et teha jalale spetsiaalseid harjutusi. Nüüdseks on hüppeliiges siiski terve ja Leok juba käib Belgias kodukandi ümbruse radadel hädavajalikku sõidupraktikat saamas.

Täiesti terve krossimees kuulub aga võrdlemisi haruldaste nähtuste hulka ja nii vaevab ka Leokit juba uus mure – kätte on löönud põletik. «Võib-olla sõitsin jalavigastusest paranedes esimese hooga natuke liiga palju,» arutles parajasti trennist naasnud Leok eile Postimehega vesteldes.

Võistluspraktikat napib

«Esimesed paar ringi soojaks sõites pole hullu, kuid siis lööb valu sisse. Praegu olen saanud käe pärast korraga vaid 15–20 minutit sõita, aga homme (täna – toim) üritan teha 30–40-minutilise treeningu – eks paistab, kuidas käsi vastu peab.» Puudulikuks jäänud ettevalmistus võib vajutada kerge pitseri ka avaetapi sõitudele. «Tunnen ka ise, et võistluspraktikat natuke napib. Füüsilise poole pealt pelgan pisut, et vastupidavust jääb väheks,» sõnas Leok.

Uuel hooajal on Leoki meeskonnakaaslaseks 23-aastane belglane Clément Desalle, kes sõitnud Suzukis juba kaks hooaega. Kolm korda järjest hooaja kokkuvõttes esikolmikusse mahtuv Desalle ihkab kindlasti tänavugi tiitli nimel heidelda ja tugev tiimikaaslane aitab ka Leokit – seda enam, et meeste eelistused seadistuse osas on võrdlemisi sarnased.

Kuna aga ka Desalle oli hädas vigastustega ja käis eelmise hooaja lõpul õlaoperatsioonil, sõnab Leok, et nad pole omavahel seni eriti suhelda jõudnud. «Väga pole me trehvanud, algul olid temal terviseprobleemid ja nüüd minul. Muidu saame aga omavahel igati hästi läbi.»

TMi sadulast Suzukile kolinud Leoki jaoks pole tegu esimese korraga Jaapani tootja värve esindada – ka oma esimesel MX1-sarjas sõidetud hooajal sõitis ta Suzukiga. Meeskonna peamänedžer Sylvain Geboers mäletab seda aega hästi. «Tanel on sestpeale palju õppinud ja ka üsna palju inimesena muutunud,» sõnab ta Suzuki pressiteenistuse vahendusel.

«Ta on nüüd palju sujuvam sõitja kui see buldooser, keda meie mäletame!» muigab Geboers. Leok ise leiab, et sujuvam sõidustiil on tulnud ajaga ja loomulikult, kusjuures suurt rolli mängis omaaegne üleminek kahetaktiliselt tsiklilt neljasele. Tänavune Suzuki tsikliga kohanemine on läinud aga valutult. «Mingeid suuri muudatusi ma polegi seni teinud, vaid nipet-näpet,» sõnab Leok ise.

Valkenswaardi liivarada peaks Leokile hästi sobima, kuid eespool mainitud vajakajäämised ettevalmistuses võivad esitusele oma jälje jätta. Latti väga madalale seada Leok ei taha, kuid jääb ennustamisel siiski ettevaatlikuks: «Esikuuikukoht oleks olusid arvestades igati hea.»

Hooaja kokkuvõttes soovib Leok eelkõige leida stabiilsuse, mis aitaks eeldatavasti saavutada kõrge koha ka üldarvestuses. «Samas tahaks mõistagi võimalikult palju poodiumil olla,» märgib Leok, kes sai mullusel vigastustest räsitud hooajal MM-sarja kokkuvõttes 12. koha ja jäi seega viie aasta järel esimest korda esikümnest välja. Saamata jäi ka etapivõit, mis oli enne seda kolmel hooajal olnud jõukohane.

Tiitlit sihivad paljud

Kui küsida, kes võiks olla algaval hooajal peapretendent maailmameistritiitlile, võtab see Leoki kergelt ohkama. «Konkurente on nii palju – stardib 18 meest, kes on MM-sarjas etappe võitnud.»

Tihedat heitlust ennustab kas või fakt, et rivis on kogu mulluse MMi esitosin. Oma neljandat järjestikust MX-1 sarja tiitlit läheb püüdma KTMil kihutav itaallane Antonio Cairoli, kindlasti on hammas verel ka Desalle’il, mullusel teise koha mehel Steven Forssardil ja paljudel teistel.

Peale Leoki asub hooaja avaetapil Valkenswaardis erinevates masinaklassides stardipuu taha veel tervelt seitse Eesti krossimeest. Kawasakilt Hondale kolinud Gert Krestinov võistleb MX1-klassis osal etappidel, kuid kavatseb panna hooaja põhirõhu siiski Inglismaa sarjadele.

MX2-klassis teeb täispika hooaja kaasa Priit Rätsep, kes sõlmis eelmise aasta lõpus lepingu Belgia tiimiga KTM Diga Racing. MX-2 sarja debütant Rätsep on näidanud kahel varasemal hooajal head kiirust Euroopa meistrivõistlustel, kus mullu jäi tipptulemuseks üks etapivõit.

Praegustel andmetel peaks Hollandis neli eestlast asuma stardipuu taha ka MX3 sarjas: Ardo Kaurit (Yamaha Estonia Racing Team), Heido Havam (AKR KTM Racing Team), Indrek Mägi (Saku MK, Kawasaki) ja Juss Laansoo (AKR KTM Racing Team). Kahest esimesest etapist jääb paraku eemale Lauri Lehtla (RedMoto Honda Racing), kes kukkus eelmisel nädalal Belgias Lommelis treeningul ja vigastas põlve.

Nädalavahetusel Valkenswaardis algavas MM-sarjas on kavas 17 etappi, kaks rohkem kui mullu. Kõige lähemale jõuab võistluskarussell meile juuli keskel, kui kihutatakse Lätis Kegumsi rajal. Hooaeg lõpetatakse 30. septembril Belgias Lommelis.

TABLOO
Valkenswaardis stardivad:

MX1
•    Tanel Leok (Rockstar Energy Suzuki)
•    Gert Krestinov (Motovision Honda)
MX2
•    Priit Rätsep (KTM Diga Racing)
MX3
•    Ardo Kaurit (Yamaha)
•    Heido Havam (KTM)
•    Indrek Mägi (Kawasaki)
•    Juss Laansoo (KTM)

Tagasi üles