Saada vihje

Eesti profirattur elas üle kokkupõrke autoga: see on nagu teine sünnipäev

Copy
Mihkel Räim
Mihkel Räim Foto: Tairo Lutter

Eesti profirattur Mihkel Räim elas üle kokkupõrke autoga.

Tänavu Mongoolia profimeeskonda Fereid esindav Räim kirjutas sotsiaalmeedias õnnetusest, mis temaga tavalisel treeningul juhtus. Tegemist on jalgratturite jaoks suurima hirmuga, millega Räim polnud varem pidanud kunagi kokku puutuma.

«Oli tavaline treeningpäev, kus tegin tavapärast treeninglõiku. Sõitsin maksimaalselt paremas teeservas, et autojuhte mitte liialt häirida. Tegin kõik endast oleneva, et olla nähtav. Kollane vest seljas, rattal taga punane tuli vilkumas ja veel selline, mis auto lähenedes hakkab intensiivsemalt autojuhti «häirima». Ilm oli ilus, nähtavus suurepärane ja tee täiesti sirge. Kiiver samuti peas!

Igatahes käis ühtäkki pauk ja olin pikali maas. Sain aru, et miski sõitis mulle otsa. Lendasin lenks käes pikali, kõik käis nii kiirelt, et ei jõudnud sealt käsi lahti lasta. Esimene reaktsioon oli püsti saada ja teelt minema kobida, et vältida järgnevat õnnestust,» alustas Räim õnnetuse kirjeldust sotsiaalmeedias.

«Sättisin end tee äärde. Sain aru, et vigastused pole väga suured, miski õnneks otseselt põrguvalu ei teinud. Ratas tundus samuti enam-vähem korras. Riided olid puruks, aga see on kõigest lisavarustus.»

Räim kirjeldas edasi, kuidas järjepanu jäid tema kõrval seisma kolm autot. Esimesed kaks olid seejuures tunnistajad, kellest üks ka kiirabisse helistas. Kolmandana saabus kohale õnnetuse põhjustanud autojuht, kes ei saanud ise arugi, millega oli hakkama saanud. 

Räim vestles sündmuskohal olnud inimestega, ent enne politsei saabumist otsustas õnnetuse põhjustanud juht lahkuda. Politseil õnnestus õnnetuse põhjustanud juhiga ühendust saada, ent sündmuskohale ta enam ei saabunud, vaid saatis sinna poja. Lõpuks jäigi Räimel lihtsalt mitmeid küsimusi, mis selle õnnetusega kaasnesid.

«Jääb mõistatuseks, millega juht tegeles. Kas ta oli kaine? Kas ta oli telefonis? Kas ta jäi magama? Kas ta lihtsalt ei pannud tähele? Ei tea... Ainuke asi, mida õnnetuse vältimiseks teha saanuks, olnuks mitte trenni (tööle) minna,» lausus Räim, kelle sõnul võib õnnetuse päeva nimetada teiseks sünnipäevaks.

«Iga aasta kevadel jagan pilti, mis juhendab autojuhte, kuidas ratturist mööda sõita. Mõtlesin seda päev enne õnnetust teha, kuid ei jõudnud. Nüüd saan jagada kogemust ja see ei ole väga tore, aga ehk keegi õpib siit,» lõpetas Eesti profirattur, kes andis seejärel taas juhtnööre inimestele.

Soovitused ratturitele:

  • Kanna kiivrit.
  • Vali erksamad riided, eriti just kevadel, talvel ja sügisel ehk hämaramal ajal.
  • Kasuta rattatuld, eriti oluline on tagumine punane tuli.
  • Sõida tee ääres asfaldil, mitte ära laiuta ilmaasjata (kuigi ma saan aru, et kevadine suur probleem on see, et see väike asfaldiriba tee ääres on peale talve hooldamata ja kummi lõhkuda on üsna kerge. Nokk kinni, saba lahti! Siinkohal tasub ka teede hooldaja poole vaadata).

Soovitused autojuhtidele:

  • Ära tegele roolis kõrvaliste asjadega.
  • Kui räägid telefoniga, siis ainult handsfree versioon.
  • Kui möödud ratturist, siis näita suunda, siis teavad taganttulijad arvestada, et keegi seal liigub ja oleks super, kui hoiaksid külgvahet (vasakud rattad üle telgjoone möödasõidul oleks fantastiline).
  • Isegi kui rattur teeb midagi lolli, siis temast mega napilt mööda sõitmine ei ole lahe, kokkupõrkel on tema alati nõrgem pool.

Märksõnad

Tagasi üles