Uued F1-autod olid kui pöörased hobused

Karl Mihkel Eller
Copy
Mercedese sõitja George Russell sattus Austraalia GP-l raskesse avariisse. Uute vormelite kasutusele võtmiseni on veel aega mitu aastat.
Mercedese sõitja George Russell sattus Austraalia GP-l raskesse avariisse. Uute vormelite kasutusele võtmiseni on veel aega mitu aastat. Foto: PAUL CROCK / AP / Scanpix

F1-sarjas võetakse 2026. aastal kasutusele uued tehnilised tingimused, mis tähendavad ka uusi vormeleid. Enne uute autode ehituse algust tuleb läbida palju simulatsioone, et teha kindlaks, et kõik vastaks ikka ohutusnormidele. Nüüd on selgunud, et uute auto aerodünaamika testimisel tulid lagedale alarmeerivad detailid.

Kahe aasta pärast tulevad F1-sarjas kasutusele uued turbohübriidmootorid, mis tähendab, et sisepõlemismootori ja aku võimujaotus peaks olema pool ja pool ning lisaks võetakse kasutusele n-ö liigutatavad aerodetailid.

Selle eesmärk on, et auto tiivad annaksid kurvides suurt surujõudu, mis tagaksid rehvide parema pidamise ning kui jõutakse sirgele, siis lülituksid tiivad väiksema takistusega seadesse, et suurendada sirgekiirust.

Märksõnad

Tagasi üles