Aron kustutas vormelikaardilt eestlaste jaoks viimase suure valge laigu

Karl Mihkel Eller
Copy
Envision Racingu elektrivormel, mida Paul Aron saab sel nädalal treeningul testida ning osaleb sama autoga võistlusel kuu aja pärast Berliinis.
Envision Racingu elektrivormel, mida Paul Aron saab sel nädalal treeningul testida ning osaleb sama autoga võistlusel kuu aja pärast Berliinis. Foto: Andreas Beil/imago/Scanpix

Täna osales Eesti parim vormelisõitja Paul Aron Itaalias Misanos toimuval vormel E sarja uustulnukatele mõeldud vabatreeningul. Ühtlasi tähistas see, et nüüd on Eesti vormelisõitjad pääsenud rajale kõigis Rahvusvahelise autoliidu (FIA) egiidi all toimuvates vormelisarjades.

Envision Racingu vormelisse istunud Aron näitas pool tundi kestnud treeningul kaheksandat aega. Ta kaotas parima aja välja sõitnud Taylor Barnardile (Neom McLaren, 1.18,762) 2,121 sekundit.

Kuigi sel nädalal sai 20-aastane Aron sarja tiitlikaitsja Envision Racingu ridades sõita vaid 30-minutilise sessiooni, siis kuu aja pärast teeb ta nende ridades kaasa Berliini Tempelhofi lennuväljal sõidetaval hooaja üheksandal ja kümnendal etapil.

Maailma autosporti kureeriva FIA käe all selgitatakse maailmameistreid kahes vormelisarjas: nendeks on vormel 1 ja vormel E. Rahvusvahelisteks meistrisarjadeks loetakse F1ga samal nädalavahetusel toimuvad vormel 2 ja vormel 3 sarjad. Edasi tulevad regionaalsed ja rahvuslikud vormelisarjad, kus sõidetakse üldjuhul vormel 3 või vormel 4 autodega, kuid need kuuluvad üldjuhul juba kohalike alaliitude pärusmaale.

F1-autoga sai esimese eestlasena võistlusnädalavahetusel sõita Jüri Vips, kui ta kuulus 2022. aasta mais Red Bulli meeskonda ja sai sõita Barcelona ringrajal toimunud Hispaania Grand Prix' esimesel vabatreeningul Sergio Perezi vormeliga. Kahjuks tuhmus eestlase F1 unistus sama aasta juunis, kui ta heideti solvava ja rassistliku sõnakasutuse tõttu energiajoogifirma noorsõitjate programmist välja.

Tagasi üles