Rahvusvaheline autoliit (FIA) ja WRC-sari pole viimasel ajal polnud päris ühel lainel.
FIA ralliboss: koosolek polnudki 100 protsenti negatiivne
Autoralli seilab praegu muutuste ja uuenduste tuules. Tehtud on nii mõndagi head, aga leidub ka kitsaskohti. Näiteks uus tehniline reeglistik.
Tänavuse hooaja alguses tuli FIA lagedale ettepanekuga, et juba järgmisest aastast võiks hübriidmootorid üle parda visata. Kõik praegused Rally1 võistkonnad – Toyota, Hyundai ja M-Sport – on sellele aga kardinaalselt vastu, sest üleminekuks jääb liiga vähe aega.
Hiljuti toimunud WRC komisjoni kohtumisel arutleti teema üle pikalt. Lõplik otsus tehakse juunis maailma mootorispordi nõukogu koosolekul.
«Oleme praegu olukorras, kus peame leidma harmoonia autotootjatega. Usun, et me pole sellest väga kaugel,» rääkis FIA rallidirektor Andrew Wheatley usutluses Autosportile.
«Juunis on tulemas maailma mootorispordi nõukogu koosolek, millele eelneb kuus nädalat eeltööd. Praegu kohtume ja jagame tiimidega ideid. On jäänud mulje, nagu käiks FIA ja tootjate vahel sõda. Aga see pole nii. Genfis toimunud kohtumine polnud 100 protsenti negatiivne. Meil olid kahe päeva jooksul head arutelud erinevatel teemadel.»
Ta lisas: «Me saame aru autotootjate positsioonist. Nad ei taha praegu midagi teha.»
Wheatley jutust ei kooru välja, kuhu poole arutelud kalduvad. Küll aga nimetas ta põhjusi, miks uuendusi tahetakse kohe, mitte 2027. aasta perspektiivis.
«On kolm võtmeelementi. Esiteks Pirelli ei sõlminud uut rehvidiili. Teiseks ei taha sõitjad MM-sarjas osaleda. Kolmandaks on alati teema olnud Fordis: kas nad on löövad kaasa või loobuvad. Lisaks oli küsimärk Hyundai [WRCs] jätkamise kohal,» sõnas Wheatley.