Mihkelsil oli kosilasi jalaga segada. Eestlane ei valinud ainult raha järgi

Karl-Joosep Küngas
Copy
Edukas hooaeg on toonud Madis Mihkelsile juba ka uue lepingu.
Edukas hooaeg on toonud Madis Mihkelsile juba ka uue lepingu. Foto: Imago/nico Vereecken/Scanpix

Aina jõulisemalt rattamaailma tipu poole sammuv Madis Mihkels tõestas nii endale kui ka kõikidele spetsialistidele, et suudab parimate sprinteritega ka suurtuuridel võidu nimel heidelda.

Möödunud nädal oli 20-aastase Eesti rattatalendi jaoks eriline, kuna ta suutis edukalt finišeerida Itaalia velotuuril. Tegemist oli tema karjääri esimese suurtuuriga, kus näppude vahele jäi palju positiivseid hetki. Kui võistluse käigus unistas ta mõnel etapil pjedestaalile tõusmisest, siis pärast ränkrasket väljakutset oli tartlane rahul ka neljal korral esikümnesse jõudmisega.

«Ma ütleks, et olen näidatuga üpris rahul. Itaalia velotuuril oli sprinterite tase ikkagi väga-väga kõrge. Kui nüüd kainelt läheneda, siis oli etapivõitu ebarealistlik oodata või loota. Unistasin sellest ikkagi, aga minu tulemused polnud ka midagi sellist, mida peaksin pettunud olema. Annaksin endale ikkagi kokkuvõttes hea hinde,» lausus Postimehega vestelnud Mihkels kolm päeva pärast suurtuuri.

Tavapäraselt on suurtuurid sellised, kus sprinteritel üldarvestuses kõrgete kohtade suhtes sõnaõigus puudub. Ka tänavune Itaalia velotuur polnud selles mõttes erandiks ja nende peamiseks ülesandeks oli kasutada võimalusi etapivõitude noolimiseks. Samas on neid päevi oluliselt vähem kui sellised, kus tuleb peagrupist oluliselt kaugemal mägesid vallutada ja ajalimiiti mahtuda. Kõrvaltvaatajana tunduvad sellised päevad väga morjendavad ja seetõttu pole ka harvad juhused, kus sprinterid jätavadki võistluse mägedes pooleli. Mihkelsil selliseid mõtteid kordagi ei tekkinud.

«Velotuuri lõpus oli palju etappe, kus tulemuse peale sõitmist ei toimunud. Eks need olid peamiselt füüsiliselt keerulised, aga samas pingevabad, kuna ohtu ajalimiidi ületamiseks polnud. Sellistel päevadel katsud lihtsalt võimalikult säästlikult läbi tulla. Õnneks oli alati siht silme ees, kuna mõnele mägisele päevale järgnes alati sprindietapp,» tõdes Mihkels, kes sai oma meeskonnalt Intermarche – Wantylt ka korraliku velotuuri eest kiita.

Leping juba taskus

Võib küllalt kindlalt väita, et Intermarche – Wanty polnud ainus meeskond, kes Mihkelsi esitustega Itaalias rahule jäi. Kuidas muidu selgitada fakti, et tema allkirja nimel jooksid mitmed meeskonnad vaat et tormi. Mihkels avaldas Postimehele, et järgmiseks hooajaks on tal juba leping sõlmitud. Mõistetavalt ei saanud ta täpsemaid detaile avaldada.

«Meeskondi oli tõesti palju, kes minu palkamisest huvitusid. Täpsemalt ei saa ma sellest kahjuks rääkida, aga võin öelda, et leping on tänaseks juba sõlmitud,» avaldas Mihkels, kes kinnitas, et ei võtnud vastu suurima palganumbriga pakkumist.

«Eks palganumber määrab väga palju, ent sportlikus plaanis peab ka meeskond ikkagi sobima. Hetkel polnud parim variant seal, kus pakuti kõige suuremat palka,» lisas MIhkels, kelle sõnul võib täpsemaid detaile oodata sügisel, mil suuresti erinevad jalgrattamaailma tehingud avalikuks saavad.

Eks palganumber määrab väga palju, ent sportlikus plaanis peab ka meeskond ikkagi sobima. Hetkel polnud parim variant seal, kus pakuti kõige suuremat palka.


Nõnda on vaid üksikutele teada, kus üks paremaid Eesti profirattureid karjääri jätkab, ent üks on selge, et uuele lepingule aitasid mitmed ilusad tulemused. Lisaks Itaalia velotuuril näidatule on Mihkelsil tänavu juba taskus ka Pariisi-Nice‘i velotuuri avaetapi viies ja legendaarse Paris-Roubaix ühepäevasõidu kümnes koht. Ainuüksi need tulemused ärgitavad huvi erinevates tipptiimides. Noor sportlane on ise oma hooaja esimese poolega küllalt rahul.

«Ütleme nii, et tulemused vastavad seatud eesmärkidele. Olen saanud sel aastal end oluliselt rohkem kõige kõrgema tasemega võistlustel tõestada. Kalendrisse on lisandunud mitmed World Touri velotuurid ja paremad ühepäevasõidud. Olen nii häid kohti isiklikult saavutanud kui ka aidanud meeskonda, kui minu abi vajatakse. Julgen öelda, et olen olnud stabiilne ja suuremaid tagasilööke pole saabunud,» hindas Mihkels oma hooaja esimest poolt.

Pilk suunatud olümpiale

Olgugi et Itaalia velotuurile pandi punkt alles möödunud nädalavahetusel, on Mihkels juba stardijoonele astumas. Teda ootavad juba sel ja järgmisel nädalal UCI Pro-seeria võidusõidud Brüsselis ja Hagelandis. Pärast seda peaks saabuma kauaoodatud puhkus, mis tegelikult kulub olümpiamängudeks valmistumiseks.

Ametlikult pole küll välja hõigatud, ent Eesti koondise koha Pariisi mängudel teenib väga suure tõenäosusega just Mihkels. Rattur on ka plaanid selle järgi teinud, ent Prantsusmaal ootab teda tema enda sõnul küllalt suur teadmatus. Olukorra muudab veelgi keerukamaks fakt, et sinimustvalge võistlusvormiga on stardis ainult tema.

«See võib tulla väga imelik sõit. Ma tegelikult ei kujuta seal võistlemist ettegi. Mulle isiklikult ei meeldi meeskonnata sõita, kuna taktikat on küllalt keeruline mõelda,» tõi Mihkels esile ning selgitas, mida tuleb säärastel ülipikkadel distantsidel võitmiseks teha. Teatavasti on Pariisi olümpiamängude võistlustrassi pikkuseks 273 km.

«Pidevalt tuleb heal positsioonil olla. Edu saavutab rattur, kellel on võimekus teha teravaid ja lühikesi spurte, neist kiiresti taastuda ja jälle korrata. See distants on võrreldav kõige mainekamate ühepäevasõitudega. Eks ta mulle ikka pigem keeruline ole, samas on hea tulemus ikkagi võimalik. Juhul kui mul on sama head jalad nagu tänavu Paris-Roubaix’l, siis võib kõike juhtuda,» vaatas Mihkels optimistlikult olümpiamängude suunas.

Eesti võib saada kaks maanteeratturit olümpiamängudele

Pikalt räägitakse, et Eesti koondises sõidab Pariisi olümpiamängudele meeste maanteesõidus Madis Mihkels. Ametlikku kinnitust siiski pole saabunud, ent see muutub.

Eesti Jalgratturite Liidu meediajuht Liisi Alamaa kinnitas, et otsus olümpiamängudele sõitva meesratturi osas langetatakse 20. juunil. Sel päeval koguneb alaliidu koosolek. Miks aga otsusega juba praegu ei võiks lagedale tulla?

«Hetkel on küll väga tõenäoline, et antud koha teenib tänavu Eesti meestest parimat minekut näidanud Madis Mihkels, ent spordis võib lühikese ajaga väga palju juhtuda. See on põhjuseks, miks tehakse otsus võimalikult hilja,» lausus Alamaa, kelle hinnangul võivad jalgratturid saada veel ühe olümpiakoha.

«Võimalik, et Eesti saab võimaluse saata maanteesõidus koguni kaks sportlast. Endiselt püsib lootus, et meile saabub koht ka naiste maanteeratta võidusõidule. Kõik saab selles osas lõplikult selgeks alles kaheksandal juulil ehk veidi enam kui kaks nädalat enne Pariisi olümpiamängude avamist,» avaldas meediajuht.

Tagasi üles