Hyundail on Sardiinias Toyota ees kaks suurt eelist

Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja enne Sardiinia rallit.
Ott Tänak ja Martin Järveoja enne Sardiinia rallit. Foto: Bastien Baudin / Hyundai Motorsport GmbH / Austral

Pärast Sardiinia MM-ralli esimest võistluspäeva on selge, et kui apse või tehnilisi probleeme pole, selgitavad tänavu võitja Sébastien Ogier (Toyota) ja Ott Tänak (Hyundai).

Kahte kanget rivaali ja endist meeskonnakaaslast lahutab üldarvestuses 4,5 sekundit ning juhtohjad on kaheksakordse maailmameistri Ogier' käes, kes teeb tänavu kaasa pooliku hooaja ning läheb pärast juuni lõpus kihutatavat Poola rallit suvepuhkusele.

Soome telekanalis MTV ralli MM-etappe kommenteeriv endine heal tasemel sõitja Jari Ketomaa selgitas, et Hyundai peaks Sardiinias olema Toyotast kiirem tänu kahele põhjusele. Esiteks kasutatakse Itaalia saarel peamiselt kõva seguga rehve, millega sõitmine on Toyotale varemgi peavalu valmistanud.

Teiseks on fakt, et Hyundai auto raskuskese on madalamal kui tulistel konkurentidel. «Kohtades, kus katsel on hea pidamine ja üsna aeglane kiirus, pole Hyundai autol nii palju inertsi, tänu millele on seda aeglastesse kurvidesse sisenemisel lihtsam keerata. Toyota raskuskese on kõrgemal, mistõttu on nad sellistes kurvides aeglasemad.»

45-aastane Ketomaa, kes käis MM-sarjas võistlemas 42 korda ja võitis ka ühe kiiruskatse, pidas ralli eel Sardiinia suurimaks favoriidiks just Tänakut. 

Homme sõidetakse Sardiinias kõige olulisem võistluspäev, kuna õhtu lõpuks lähevad jagamisele nädalavahetuse kõige suuremad punktid ning kavas on 149 katsekilomeetrit ja kaheksa kiiruskatset. Muide, homme sõidetakse peaaegu 56 protsenti kogu ralli pikkusest.

Sardiinias toimuvaga saab end kursis hoida SIIN.

Tagasi üles