Motosportlane: Läti sõitja hukkumise üks põhjus on ohtlik Pärnu rada (5)

Copy
Pärnu raja ääres oli ohtlik betoonpiire ja rehvid.
Pärnu raja ääres oli ohtlik betoonpiire ja rehvid. Foto: Erakogu

Täna hukkus Pärnu ringrajal Eesti ja Balti meistrivõistluste treeningpäeval Läti võidusõitja Juris Apinis. Eesti võistkonna RedMoto esisõitja Raido Leenpalu sõnul on juhtunud õnnetuses oma süü Pärnu ringrajal.

Leenpalu kinnitusel põhjustas väljasõidu küll sportlase sõiduviga, aga väljasõidukoha juures ootas betoonserv ja madal rehvivirn, millele sisuliselt ei olnud võimalik otsasõitu vältida, sedastas pressiteade.

«Lähiriikide sarnaste motoradade kurvide lõpus on laiem asfaldiala, kus peale pikaks läinud kurvi saab hoo maha pidurdada ja rajale naasta. Samuti on kergkruusa või liivaga täidetud turvaalad, millele sattudes peatub sõiduk kiiresti ja vigastused masinale või sõitjale on minimaalsed,» ütles Leenpalu

«Audru Porsche Ringil aga puuduvad nii asfaldikattega aeglustus- kui liivast või kruusast ohutusalad. Selle asemel on Pärnu raja ääres mururiba, millel on ratast pidama saada väga keeruline ja selle taga sügav kraav, kuhu kahjuks lätlane täiskiirusega sisse sõitis. Rada oli täna reaalselt ohtlik, sest murualad olid veel lisaks varasematest autode väljasõitmisest ka künklikud, mis omakorda raskendas pidurdamist,» jätkas ta.

«Olen nii ise kui ka paljud teised sõitjad on korduvalt rääkinud ohutusprobleemist raja omanikule, kuid kahjuks tulemusteta. Samuti tegime Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioonile ka ametliku kirja, kus juhtisime just tähelepanu sellele, et raja turvaalad ei vasta nõuetele. Täna toimunud õnnetusele järgnevalt peatati sõit alles kaks ringi hiljem, kuigi tegelikult peaks rajakohtunik koheselt reageerima,» lisas Leenpalu.

Apinis võistles Pärnus Superstock 600 klassis. Sel nädalavahetusel toimuma pidanud Eesti ja Balti meistrivõistlused jäävad traagilise sündmuse tõttu ära.

Tagasi üles