Tänak oli pärast kaheksandat katset liider, kui edestas kanget konkurenti ja endist meeskonnakaaslast Sébastien Ogier'd 3,5 sekundit. Üheksanda katsega läks prantslane eestlasest mööda, kui oli temast 6,8 sekundi jagu kiirem.
Mõõduvõtu lõpus ütles Tänak, et tema leivaisa Hyundai palus tal rahulikult sõita ja mitte liialt suruda. «Sõitsime turvalises rütmis,» lisas 2019. aasta maailmameister, kes taasliitus tänavuseks Lõuna-Korea autotootja tiimiga.
Kohe pärast Tänaku sõnavõttu oli tegelikult selge, et Hyundai pani Tänakule päitsed pähe kahel põhjusel. Esiteks katkestas MM-sarja liider ja saarlase meeskonnakaaslane Thierry Neuville kaheksandal katsel kolmandalt kohalt, mis tähendab, et belglane ei too meeskondlikusse arvestusse punkte. See oli Hyundaile valus tagasilöök, sest enne Sardiiniat olid nad konstruktorite heitluses suurest rivaalist Toyotast nelja punktiga ees ning seda enam oli vajalik, et Tänakuga midagi ei juhtuks. Lõpuks teeniti täna punkte nii, et Hyundai neljasilmaline edu jäi püsima.
Teiseks võis mürki võtta, et Hyundai palus Tänakul rahulikumalt võtta, sest tänu Neuville'i katkestamisele tõuseb ta punktitabelis niiehknaa belglasele palju lähemale. Sardiinia eel lahutas neid 31 silma, pärast tänast on vahe vaid 16 punkti.
Ogier'ga võitlemine ei andnuks Tänakule punktide mõttes palju juurde, kui parimal juhul teeninuks ta 15 silma asemel 18. Kui panna kaalule, kas võita kolm punkti või kaotada 15, siis ei pea olema Sherlock Holmes mõistmaks, milline variant on pikale plaanile mõeldes mõistlikum.