Audrus plaanitakse pärast traagilist õnnetust rada turvalisemaks muuta (1)

Copy
Pärnu ringrajal juhtus traagiline õnnetus.
Pärnu ringrajal juhtus traagiline õnnetus. Foto: Karli Saul

Audrus Porsche Ringil laupäeval juhtunud õnnetuse järel, mis võttis Läti motosportlase Juris Apinisi elu, plaanitakse teha ümberehitustöid ja sellega muuta rada turvalisemaks.

Audru ringraja operaatori teatel vastab rada rahvusvahelistele ohutusnõuetele, laupäevane traagiline õnnetus juhtus tõenäoliselt mitme halva asjaolu kokkulangemisel. «Suhtume juhtunusse täie tõsidusega ning tellime rajale ümberehitustööd, mis välistavad sarnase õnnetuse kordumise võimalikkuse,» teatas Audru ringrada opereeriva Rada OÜ juhataja Andres Hall pressiteate vahendusel.

Hall: «Eesti ainsa mootorispordi ringraja, Audru ringraja ohutus on olnud alati meie kõige tähtsam prioriteet ja laupäevane õnnetus oli suur šokk. Tegu oli Leedu ettevõte CR Moto korraldatud rajapäevaga, mis eelnes pühapäeval toimuma pidanud Eesti ja Balti ringrajasõidu meistrivõistlusete esimesele etapile.

Audru ringrada vastab FIA 4. taseme rahvusvahelistele nõuetele, seda on korduvalt kontrollinud nii Eesti Autospordi Liit kui ka Rahvusvaheline Autoliit (FIA), kellelt oleme saanud vastava litsentsi. Raja on nõuetele vastavaks tunnistanud ka Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon. 6. kurvi, mille lähedal õnnetus juhtus, kohta pole olnud rada kontrollinud inspektoritel kunagi etteheiteid.

Audru ringrada tegutseb praegusel kujul alates 2013. aastast. Tavaolukorras ei jää õnnetuspaik rajalt väljasõidu alasse ja eksimuse korral ei tohiks sõitja või sõiduk sattuda tolles suunas libisema. Audru ringrada on regiooni kõige suuremate väljasõidualadega, lähipiirkonna teiste radade väljasõidualad on sarnaselt murukattega. Asfalteeritud või kergkruusaga väljasõidualadega radasid Balti riikides ei ole. Et õnnetus ei toimunud väljasõidualal, ei oleks praegusel juhul väljasõiduala kattematerjal ka midagi muutnud.

Tegemist on esimese traagilise juhtumiga Audru raja ajaloos. Mootorispordis, sealhulgas mootorrattaspordis ei saa paraku kukkumisi ja õnnetusi sajaprotsendiliselt välistada. See teeb radade ohutuks muutmise erakordselt oluliseks. Kinnitan, et suhtume õnnetuse põhjuste väljaselgitamisse täie tõsidusega, teeme igakülgset koostööd Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooniga ning võtame omalt poolt ette samme sarnaste juhtumite kordumise välistamiseks. Oleme juba tellinud algavaks nädalaks 6. kurvi piirkonnas pinnasetööd, et likvideerida õnnetuspaiga kõrvale jääv kuivenduskraav ning tõsta pinnast rehvitõkke ees.

Avaldame kaastunnet hukkunud Läti sportlase Juris Apinis'i omastele.»

Tagasi üles