Tallinnas Rotermanni kvartali keskväljakul toimus ERC Delfi Rally Estonia ametlik pressikonverents, kus allkirjastati koostöölepingud, tutvustati eesootava EM-etapi plaane ja tegevusi ning vesteldi kodusel tippvõistlusel osalevate Eesti tippudega.
Ott Tänak: klotsid hakkavad üha rohkem kokku sobituma
Rally Estonia on pärast seitsmeaastast pausi tagasi ERC kalendris. Nelja-aastase vaheaja järel asuvad võistluskeskus ja hooldusala Otepääl Tehvandi spordikeskuses. Ava- ja finišipoodium asub juba traditsiooniliselt Tartu südames, Raekoja platsil, seisab pressiteates.
5.–7. juulini toimuv võistlus on EM-hooaja neljas etapp. Lisaks tippudele võõrustatakse juunioreid.
Eestis sõidetav ralli pakub sel aastal võistlejatele juba tuttavaid kui ka uusi väljakutseid. Kui Raanitsa ja Karaski katse on jäänud identseks, siis tagasi on maailmameister Martin Järveoja kodulinna Elva linnakatse. Võistluse Power Stage ehk punktikatsena ootab võistlejaid ees uues ja väga tehnilises formaadis Kambja kiiruskatse.
Kolmandat aastat järjest sõidetakse Rally Estonia nädalavahetusel ka Eesti autoralli meistrivõistluste etapp, kus sel korral stardis ka EMV9 klassi ehk veoautodega osalejad.
Kui ühtekokku sõidetakse tänavu 14 kiiruskatset, siis Eesti meistrivõistluste punktidele võisteldakse neist kümnel (EMV9 arvestuses kuuel).
Ott Tänak ja Järveoja kasutavad tänavust Rally Estoniat ettevalmistusteks Läti ja Soome MM-etappideks.
Möödunud nädalavahetusel Sardiinias karjääri 20. MM-ralli võitnud Tänak stardib kodusel mõõduvõtul Eesti meistrivõistluste arvestuses. MM-arvestuse teine mees kihutab Hyundai i20 N Rally1 autoga.
Tänak, 2019. aasta maailmameister: «Esimesed kolm-neli selle hooaja rallit ei olnud hoogu ja stabiilsust. Peale seda on klotsid hakanud rohkem kokku sobituma ja viimased rallid on olnud positiivsemad. Eks näis, mis aasta edasi toob. Kogu sport on uuenduste keerises ja loodetavasti siit koorub midagi huvitavat välja, ja tuleb mingi järgmine samm. Sport sisimas on väga adrenaliinirohke ja palju action'it. See on see, mis tegelikult inimestele meeldib. Rally Estonia on juba aastaid olnud uue ajatsükli eestvedajaks ja Rally Estonia on alati olnud eeskujuks kogu sarjas kõigile. Minu kõige positiivsem emotsioon Rally Estoniaga on esimese aasta (WRC 2020) võit. Peale seda pole jällegi klotsid mingil põhjusel kokku sobinud. See on see, mis loodetavasti tulevikus õnnestub muuta ja uuesti võita.»
Eesti tippudele pakuvad tulist konkurentsi Euroopa meister Hayden Paddon ja kahekordne Rally Estonia võitja Mads Østberg. Meie omadest tippudest loodavad koduteedel hästi esineda ka Georg Linnamäe ja Robert Virves.
RedGrey tiimi sõitja Linnamäe: «Ma arvan, et hooaeg algas väga positiivselt ja halva õnne tõttu pole viimased kolm õnnestunud. Hoog on olnud okei ja läheme positiivselt edasi. Rally Estonial läheme sel aastal võitu püüdma. Eelmine aasta oli hoog hea ja auto on ka sel aastal väga hea.»
ERC Junior klassis osalevad teiste seas hooaja avaetapil poodiumil lõpetanud Jaspar Vaher – Sander Pruul, teisel etapil seitsmenda koha saanud Karl-Markus Sei – Martin Leotoots ning üldarvestuse liidrid Mille Johansson – Johan Grönvall.
Rally Estonia direktor Urmo Aava: «Miks meile korraldajana meeldib ERC on see, et selles sarjas on Rally2 autoga võimalik Rally Estonia võita. Kui me vaatame, kui paljudel eestlastel on võimalus kas siis enda või renditud Rally2 autoga tulla võistlema, siis neid sõitjaid ma julgeks öelda on rohkem, kui kolm. Samuti on eestlastel väga head võiduvõimalused Rally3 ja Rally4 autode klassides, kus starti tulemas mitmed andekad Eesti noored. Ehk eestlastel on ERC-sarjas palju suurem võimalus rallit võita ja fännidel rohkem omadele kaasa elada. Ootame ERC arvestuses starti ligikaudu 60 ekipaaži ja Eesti meistrivõistluste ning karika arvestuses sama palju. Ralli oma olemuselt on aktaktiivne spordiala, mis pakub mitmete päevade jooksul adrenaliini ja emotsiooni. On paras aeg planeerida oma puhkus ja tulla Tartusse ja Lõuna-Eestisse omadele ja teistele rallimaailma tippudele kaasa elama.»