Autoralli MM-sarja tuleviku kohal ripub küsimärke.
Ogier: viimaks hakatakse sõitjaid ka kuulama
Rahvusvaheline autoliit (FIA) ja WRC ninamehed on juba mõnda aega nuputanud, kuidas edasi minna. Peamine küsimus peitub autodes: hübriid või mitte? Aga selle kõrval leidub veel hulganisti detaile, millega oleks tarvis ala populariseerida.
Paraku on juba aastaid käinud arutelud vaid tagatubades. Sõitjatel on mõtteid, kuid neid pole sageli kuulda võetud. Viimasel ajal on olukord veidi paranenud.
«On ainult positiivne, et meid rohkem suhtlusesse kaasatakse. Tulemusi veel pole, aga vähemalt oleme saanud selgema pildi, mida [WRC] Promoter plaanib,» rääkis Sebastien Ogier pärast Sardiinia rallit.
«Loomulikult loodame, et lahendus saabub võimalikult kiiresti. Olukord on juba kriitiline.»
Suurem vestlusring toimus umbes kuu tagasi Portugali etapi ajal, kus Promoter tutvustas plaane ja nägemust.
«Vähemalt on mingi struktuur nüüd paigas, millega saab edasi minna,» lisas Ogier.
Midagi on juba ka ära tehtud. Näiteks Sardiinias kasutati kompaktsemat võistlusformaati. Võidu kihutati kolmel päeval, lõunaseid hoolduspause ei peetud.
«See meeldis mulle. Olen seda juba aastaid tahtnud,» tõdes kaheksakordne ilmatšempion.
«Igal juhul tasus proovida. Kompaktne formaat sobib kindlasti ka fännidele. Samas hoiavad tiimid kulusid kokku. Võistlus kestab ühe päeva vähem, saame selle arvelt ka kauem kodus olla.»
Üht-teist võib selgeks saada juba lähiajal, sest täna toimub FIA motospordinõukogu koosolek.