FOTOD Napis aluspesus poseerinud sportlased on langenud kriitikarahe alla

Postimees Sport
Copy
Ellie Boatman (esiplaanil) on üks kampaaniaga seotud sportlastest.
Ellie Boatman (esiplaanil) on üks kampaaniaga seotud sportlastest. Foto: Instagram / Kuvatõmmis / Ellie Boatman.

Suurbritannia aluspesufirma Bluebella otsustas käivitada sotsiaalse kampaania, mille raames poseerisid Suurbritannia naissportlased paljastavas aluspesus.

Bluebella sõnul sooviti kampaaniaga tähelepanu juhtida võrdõiguslikkusele. Samuti sooviti piltidega julgustada kõiki noori naisi ja tüdrukuid sportima.

Sotsiaalmeedias on sportlaste pildid kütnud väga palju kirgi.

Näiteks kirjeldas endine olümpiasportlane, 50-aastane Suurbritannia maratoonor Mara Yamauchi kampaaniat kui seksistlikku prügi. Ta lisas, et naiste kui seksobjektide esitlemine ei julgusta teismelisi tüdrukuid spordiga tegelema.

Ka 1980. aastal olümpiamängudelt hõbemedali võitnud Suurbritannia ujuja Sharron Davies oli Yamauchiga samal arvamusel. «Ma saan aru, et need naised saavad meesmängijatega võrreldes liiga vähe raha, kuid kahjuks pole selline kampaania lahendus,» lisas naine.

Bluebella viitas enda kampaanias 2022. aastal läbi viidud uuringule, mille kohaselt lõpetavad tüdrukud 13. eluaastaks sportimise kolm korda suurema tõenäosusega kui poisid.

Uuringute järgi on põhjusteks näiteks enesekindluse puudumine ja endast moonutatud kehapilt.

Tagasi üles