Suurbritannia aluspesufirma Bluebella otsustas käivitada sotsiaalse kampaania, mille raames poseerisid Suurbritannia naissportlased paljastavas aluspesus.
FOTOD ⟩ Napis aluspesus poseerinud sportlased on langenud kriitikarahe alla
Bluebella sõnul sooviti kampaaniaga tähelepanu juhtida võrdõiguslikkusele. Samuti sooviti piltidega julgustada kõiki noori naisi ja tüdrukuid sportima.
Sotsiaalmeedias on sportlaste pildid kütnud väga palju kirgi.
Näiteks kirjeldas endine olümpiasportlane, 50-aastane Suurbritannia maratoonor Mara Yamauchi kampaaniat kui seksistlikku prügi. Ta lisas, et naiste kui seksobjektide esitlemine ei julgusta teismelisi tüdrukuid spordiga tegelema.
WT*F?! This is exploitative, demeaning, sexist, regressive rubbish. Of course the intended audience is men. Portraying women as sex objects will not encourage teenage girls into sport. 😡👎 https://t.co/nSuT0EOHEB
— Mara Yamauchi (@mara_yamauchi) July 2, 2024
Ka 1980. aastal olümpiamängudelt hõbemedali võitnud Suurbritannia ujuja Sharron Davies oli Yamauchiga samal arvamusel. «Ma saan aru, et need naised saavad meesmängijatega võrreldes liiga vähe raha, kuid kahjuks pole selline kampaania lahendus,» lisas naine.
Just to make clear this is not a British Olympic Association campaign. And I understand these girls are so so under funded compared to the mens team - but sadly not the answer. https://t.co/yEKbepaT6X
— Sharron Davies MBE (@sharrond62) July 2, 2024
Bluebella viitas enda kampaanias 2022. aastal läbi viidud uuringule, mille kohaselt lõpetavad tüdrukud 13. eluaastaks sportimise kolm korda suurema tõenäosusega kui poisid.
Uuringute järgi on põhjusteks näiteks enesekindluse puudumine ja endast moonutatud kehapilt.