Virvest ja Linnamäed rahuldab Rally Estonial vaid võit: see on koduralli, oleme seda piisavalt sõitnud

Karl Mihkel Eller
Copy
Robert Virves Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel.
Robert Virves Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel. Foto: Sander Ilvest

Delfi Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel näitas kõige kiiremat hoogu Georg Linnamäe (Toyota Yaris Rally2), Robert Virves (Škoda Fabia RS Rally2) oli neljas. Täna õhtul algaval rallil ei taha kumbki neist leppida kohaga väljaspool esikolmikut ja kui kõik õnnestub hästi, siis võitlema esikoha nimel.

«Oli puhas ja suuremate vigadeta sõit. Teadsin, et peaksime saama esimestele päris lähedale, aga tundub, et Robert võttis lihtsalt liiga rahulikult. Sõitsime natuke tagantpoolt ja meil seis nii kohutav polnud, kui esimestel,» selgitas võiduaja 2.00,518 sõitnud Linnamäe.

Robert Virves.
Robert Virves. Foto: M-Sport

Virves sai startida auto pärast Linnamäed, kuid võttis endagi sõnul katset natuke tagasihoidlikumalt, tasuks neljas koht (+1,2). «Mõlemad esimesed läbimised treeningul saime sõita täitsa kuivas, kvalifikatsiooni ajaks tuli päris kõva vihm. Meie ajaks sadu jäi järgi, kõige hullem ei olnud,» ütles Virves.

Kes saab homme katsetele esimesena startida, selles osas valitseb veel teatud segadus. ERC reeglite põhjal peaks kvalifikatsiooni 15 paremat startima ümberpööratud järjestuses, kuid täna hommikul tuli teade, et Rally Estonial pööratakse ringi 16 autot.

Linnamäe stardib seega kas 16. või 15. autona, Virves 12. või 13. Kuiva ilmaga oleks see ideaalne stardipositsioon, kuid märja ilmaga võib olla tõhusam startida esimeste seas. «Täpselt ei tea, midagi kindlat ei ole. Kindel on vaid see, et vihma homme sajab, aga millal, seda täpselt mitte. Kui sajab, siis mingil võib olla esimestel parem, eks vaatame,» tõdes Virves.

Georg Linnamäe
Georg Linnamäe Foto: Eero Vabamägi

Linnamäe oli ilmaennustuse osas avameelsem. «Praeguse ilmateate kohaselt peaks tagant startides olud olema paremad. Meie info järgi hakkab homme pärast esimest hoolduspausi (ehk 4. katse ajal – toim) hakkama sadama ja siis on esimestel just keerulisem, sest neil tuleb Eesti meistrivõistlusel osalenute «karujäljes» sõita, mis on vett täis,» selgitas Linnamäe.

Kuidas võib aga tugev rihm mõjutada rajaolusid? «Mingite kohtade peal võib see olukorda muuta, oleneb, kuidas teepõhi on. Seda enne ei tea, kui oleme sealt läbi sõitnud. Recce (rajaluure – toim) ajal me sinna sügavale alla ei näe,» arvas Virves.

Virves ei arva, et eestlastel oleks erilist koduväljaku eelist. Samas osalesid nad mullu Eesti MM-etapil ja sellega on enamus katsed sarnased. «Ma ise sellesse koduväljaku eelisesse liiga palju ei usu. Aga seda on alati nii võetud, et kui sõidad kodus, siis alati pead olema kiire.»

Virves ja Linnamäe on muidugi suurpretendid Rally Estonia esikohale. Esikolmikust välja jäämine oleks pettumus, mõlemad ihuvad hammast esikohale. «See on ikka koduralli. Oleme seda piisavalt sõitnud ja peaks saama võidu peale sõita. Aga siin on paljude asjadega ikka natuje loterii ka,» viitas Linnamäe muutlikule ilmale. Virves lisas: «Kui olud on okei, siis ikkagi tahaks võita.»

Georg Linnamäe Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel.
Georg Linnamäe Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel. Foto: Sander Ilvest

Täna sai ka selgeks, et Virves, kelle tulevik pärast Rally Estoniat oli veel hiljuti lahtine, saab tänu suurtoetaja Jüri Käole osaleda Soome MM-etapil ning kui leiab veel sponsoreid, siis sooviks ta veel mõnel WRC-rallil kaasa lüüa, eelduslikult Kreekas.

«Soome ralli sai võimalikuks tänu Jüri Käole, seda väga viimasel hetkel. On hea meel, et päris teadmatuses me täna pole, midagi saame veel sõita. Kindlasti vaatame selle ralli ära ja siis hakkan tegelema, et Soome ka päris viimaseks ei jääks,» ütles Virves, kes saab ka Soomes startida sama Škoda Fabia RS Rally2-autoga, millega ta on tänavu sõitnud.

Tagasi üles