Eestlastel on Rally Estonial ERC3-klassis kolmikjuhtimine: täitsa maailmatasemel sõit

Copy
Romet Jürgenson ja Siim Oja Rally Estonia 1. kiiruskatsel.
Romet Jürgenson ja Siim Oja Rally Estonia 1. kiiruskatsel. Foto: Sander Ilvest

Paarikümne Rally2-auto taga käib Delfi Rally Estonial äge võitlus ka ERC3-klassis, kus kolme katse järel on eestlastel kolmikjuhtimine. Vaid 0,1-sekundilise eduga juhib Romet Jürgenson, seda Patrick Enoki ees. Kolmas on Ralf Joosep Nõgene, kaotust liidrile 7,2 sekundit.

Juunioride MM-sarja liider Jürgenson teeb kaasa oma tänavust esimest EM-etappi ning tal on väga hea meel, et just noored Eesti sõitjad on koduradadel väga heas hoos. Esikolmik on 7,2 sekundi sees, neljandal kohal on türklane Kerem Kazaz, kes palju sõitnud Läti kohalikel rallidel, kes kaotab Nõgesele 24,2 sekundit.

«Nagu ma ka enne etappi arvasin, et eestlased on siin kiired. Nad on teinud väga kõva arengu enda sõidus. Täitsa maailmatasemel sõit, pole midagi öelda. Sellel pikal Raanitsal oli autoga tunne päris kehv. Ma ei tea, kuidagi-midagi me keerasime seal pekki,» ütles 24-aastane Jürgenson enne esimest hoolduspausi ajakirjanikele.

ERC3-klassi üldseis pärast 3. kiiruskatset

Foto: ewrc-results.com

«Keerasime auto vist liiga pehmeks, ei olnud absoluutselt enesekindlust kiiretes kohtades, kus seal veel postid ka olid teeääres, kus on vaja nii täpset sõitu. Ja kui auto on nii pehme, siis see ei võimalda seda. Tegime teiseks katseks veits korrektuure ja võtsime 0,1 sekundiga võidu,» kirjeldas Jürgenson, kelle ees võttis kahesekundilise eduga 21-kilomeetrisel Raanitsa katsel võidu Enok, kuid järgmisel Karaskil edestas ta 18-aastast Enokit vaid 0,1 sekundiga.

Raanitsa katse esimesel läbimisel juhtus üleüldse palju asju. Esmalt eksis rumeenlane Simone Tempestini, kes keeras auto üle katuse ja katkestas. Siis tegi hüppelt maandudes oma auto jahutussüsteemile viga Hayden Paddon. Tagatipuks sõitis Eesti meistrivõistluste arvestuses osalev Ott Tänak Hyundai suurel kiirusel üle katuse ja katkestas.

Jürgenson arvas, et päeva avakatse võis mõjuda natuke petlikult, sest tegelikult olid olud ülihead. «See võib-olla pettiski ära, et kogu asi tuleb lihtsam, kui arvati, aga tegelikult läks vastupidi. Samas olid mingid väga huvitavad kohad, kus oli palju lahtist kruusa teeäärtes. Ja ma pole küll kindel, aga see Tänaku koht võis ka olla selline, et auto saba läks lihtsalt kuullaagri peale ja sealt viskaski ära,» arvas Jürgenson.

Üleüldiselt vedas Rally3-autodel sõitvatel ERC3-klassi eestlastel ka ilmaoludega, sest suurt vihma nad kiiruskatsetel ei saanud ning teejälg oli Rally2-autode poolt enamvähem puhtaks sõidetud.

«Mingite kohtade peal on Rally2-auto natuke laiem ja see tekitab huvitava lahtise osa sinna keskele, kust meie tuleme. Üldiselt on aga kõik okei, pole mingit teemat sellega. Kiiretes kohtades on kindlasti mul veel juurde panna, see on puhtalt enesekindluse teema. Usun, et teiseks läbimiseks võiks kindlasti parem olla,» lisas Jürgenson.

Tagasi üles