Saada vihje

Paarimees tõstis Virvese maailma parematega samasse patta

Copy
Robert Virves ja Craig Drew Rally Estonia EM-etapil.
Robert Virves ja Craig Drew Rally Estonia EM-etapil. Foto: @World / Red Bull Content Pool

Robert Virvese kõrval istub Rally Estonial kogenud inglise kaardilugeja Craig Drew, kes on koostööd teinud ka näiteks Oliver Solbergiga. Nõutud kaardilugeja hindab 23-aastast Virvest kõrgelt ja usub, et ta võib ühel päeval võidelda võrdne võrdsega maailma parimatega WRC-klassis.

Virvese jaoks tähistab Delfi Rally Estonia hooaja kolmandat starti. Esimesed kaks tegi ta MM-sarjas ja siis oli kaardilugejaks Aleks Lesk. Hea sõber Lesk on aga püsivalt Joosep Ralf Nõgese kaardilugeja, kes sõidab Rally3-autoga ning ei saanud seetõttu Virvest kodusel EM-etapil aidata.

Seega otsis Virves päris pikalt endale kaardilugejat. Eelistatud olid eestlased, kuid lõpuks pöördus ta Craig Drew poole, kellega tegi esmakordselt koostööd mullu. Drew istus Virvese kõrval Läti EM-rallil, aga ka järgmisel kolmel MM-etapil Eestis, Soomes ja Kreekas.

Craig Drew.
Craig Drew. Foto: Sander Ilvest

Drew ei teinud saladust, et kutse sel nädalal Eestisse tuli väga viimasel hetkel. «Mu meelest oli Robert juba lõpetamas Poola MM-ralli rajaluuret (eelmisel kolmapäeval – toim), kui sain kõne Roberti vennalt Gerdilt (ühtlasi ka Virvese mänedzer – toim).

Mul ei jäänud eriti palju aega ettevalmistuseks, aga oleme Robertiga juba eelmisel aastal palju koostööd teinud, seega olime süsteemidega juba tuttavad,» selgitas Drew, kes lisas, et viimastel aastatel on kuidagi nii läinud, et mitmed rallid on tulnud temani viimasel hetkel ning Virveselt tulnud hädakõnega oli ta juba harjunud.

Juba 2005. aastal kaardilugeja ametit proovima hakanud Drew murdis 2011. aastal USA meistrisarja ning on seal tulnud kaheksakordseks meistriks. Esimese WRC-stardi tegi ta alles 2015. aastal ning hakkas püsivamalt sarjas stõimas 2021. aastal. Just siis osales ta kahel MM-etapil – Soomes ja Hispaanias – toona Hyundai tehasetiimi kuulunud Oliver Solbergi kaardilugejana.

Soome MM-etapp WRC2-klassis tuli neil õnnetuse pärast katkestada, Hispaanias oldi aga stardis WRC-autoga ja tuldi seitsmendaks. Pärast seda on Drew olnud MM-sarjas juba tihedam külaline, olles olnud kaardilugejaks Chris Ingramile ja ka Georg Linnamäele.

Tänavusest Rally Estoniast rääkides ütles Drew, et oluline oli Virvesel harjuda inglise keelse kiiruslegendinga. «Meie jaoks oli tõesti väga oluline rallieelne test, et ta saaks jälle inglise keelse kiiruslegendiga harjuda, sest ta oli seni tänavu kasutanud eesti keelt. Aga ta juba vaatas palju meie eelmise aasta pardavideoid ning seal rääkisin ma ju inglise keeles ning ta sai niiviisi juba end ettevalmistada.

Sellisel kiirusel piisab vaid ühest valesti kuuldud sõnast või numbrist, millest sa kohe õigesti aru ei saa ja tagajärjed võivad olla katastroofilised. Tegime päris palju intensiivset tööd, et saaksime legendist mõlemad samamoodi aru,» selgitas Drew, kelle arvates tundub töö end äratasuvat, sest võideldakse ralli võidu nimel.

Robert Virves.
Robert Virves. Foto: Sander Ilvest

Drew’l jagub Virvese jaoks vaid kiidusõnu ning saarlane on võrreldes eelmise suvega muutunud kiiremaks ja stabiilsemaks. «Ta on uue Škodaga väga suurepäraselt esinenud. Olen ka isegi selles varem istunud ning tundub, et need kiired kruusakatsed sobivad sellele autole. Seda tõestas ta ka Poolas ja loodetavasti teeb ta seda ka Soome MM-rallil.

Aga ta on veel noor ning tal pole nii palju sõiduaega, kui on olnud paljudel teistel sõitjatel. Mul on olnud karjääri jooksul võimalus sõita ka koos Oliver Solbergiga ja ma tõesti usun, et Robert on samal tasemel maailma parimatega,» tunnustas Drew Virvest.

Kuhu võiks Virves rallikarjääris välja jõuda? «Nagu öeldakse, taevas on piiriks. Kui vaid eelarve kokku saaks. Tal on praegu õnneks head toetajad, kuid kuna autosport on nii kallis, siis oleks hädavajalik, et Eesti ettevõtted paneksid talle veel rohkem õla alla. Ma ei näe põhust, miks ta ei peaks WRC kõige teravamas tipus hakkama saama,» vastas Drew.

Robert Virves Rally Estonia 4. kiiruskatsel.
Robert Virves Rally Estonia 4. kiiruskatsel. Foto: Sander Ilvest

Kui Virves lõpetas Sardiinia MM-rallil pea kaheksakuulise võistluspausi, sest tegi enne seda viimase stardi septembris Kreekas, siis ka Drew pole vahepeal ülemäära paljudel rallidel osalenud. Ainult kahel. Miks?

41-aastasel professionaalsel kaardilugejal oli vastus varnast võtta. Ninelt üritab ta oma karjäärile joont alla tõmmata aga nagu ta isegi ütles, siis tuleb tööpakkumisi pidevalt juurde ja lõplikult rallikarussellist maha astuda on keeruline.

«Proovin erru minna, aga alati on keegi helistanud ja mind jälle rallile kutsunud. Ma pole sel aastal eriti rallisid teinud. Seega oli ka sellenädalane testipäev mulle oluline, sest mõnikord võid unustada, kuidas on sellise kiirusega sõita, eriti nii kiiretel teedel.

Minu jaoks on see mäng juba päris kaua kestnud. Ma nagu jään pensionile, siis keegi helistab ja kutsub rallile. Siis riputan uuesti kiivri varna, aga jälle tuleb kõne. Kuid sellised päevad ja katsed ning kui hästi Robert neid Rally Estonia katseid sõidab, see paneb alati jälle mõtlema, kui väga ma rallit igatsen,» tunnistas Drew, kes lisas, et Rally Estonia jääb hetkeseisuga tema viimaseks ralliks.

Kuigi Drew tahab aktiivsele kaardilugejakarjäärile joone alla tõmmata, siis ralliga ja oma professiooniga jääb ta sellele vaatamata seotuks. Nimelt on ta pakkumas unikaalset online-koolitust kaardilugejatele ning tegeleb uute navigaatorite välja õpetamisega.

Lisaks lõpetas ta hiljuti projektijuhtimise eriala, kuid tõdeb, et hunt piilub ikka metsa poole. «Projektijuhtimine on ikka oluliselt igavam võrreldes ralliga. Nii et kui keegi mind uuesti kaardilugejaks kutsub, ju ma siis ikka pean minema,» lisas Drew naljatledes.

Tagasi üles