Toyota ässad ei andnud Neuville'ile armu

Copy
Thierry Neuville
Thierry Neuville Foto: IMAGO / Nikos Katikis / IMAGO / PanoramiC / Scanpix

Thierry Neuville'i kommentaarid autoralli MM-sarja stardirivi kohta on Toyota sõitjatelt Kalle Rovanperält ja Elfyn Evansilt vastukaja saanud.

Maailmameistrivõistluste liidrina on Neuville'il olnud teepuhastaja rollis. Belglane leidis end esimese täispika päeva lõpuks kokkuvõttes üheksandal kohal. Ta edestadas vaid meeskonnakaaslast Esapekka Lappit, kellel paluti viimasel katsel aeglasemalt sõita, et belglane kokkuvõttes temast ette pääseks ning laupäeval ees startima ei peaks.

Reedese kaheksanda katse lõpus ütles Neuville: «Ilmselt ei ole meistritiitli võitmise strateegia praegu sama, ralli on palju muutunud.»

«Ilmselt on praegu poole hooaja kaasa tegemine palju lõbusam ja kõige suurema kasuga. Midagi, mille üle mõelda,» lisas Neuville.

Reedese päeva lõpuks moodustasid esikolmiku sõitjad, kes ei võistle tervel hooajal – Kalle Rovanperä, Mārtiņš Sesks ja Sébastien Ogier. Sel hooajal seni lõppenud seitsmest etapist viis on võitnud osalise tööajaga sõitjad.

Belglane on kogu hooaja olnud üldarvestuses esikohal, seega on ta olnud ainuke, kes sel hooajal on pidanud esimesel päeval teed puhastama. 

Neuville'ilt uuriti päeva lõpus ka tema kommentaaride tausta ning ta oli endiselt pettunud.

«Nagu ma ütlesin, olen kõike varem korduvalt öeldud ja ka korduvalt korranud. Mida ma veel peaksin lisama?» ütles Neuville DirtFishile.

«Seitse-kaheksa rallit järjest kruusal. Sa ei saa midagi teha, [lihtsalt] tuleb anda endast parim. Seda me praegu teeme ja me näeme seda nädalavahetuse lõpus.»

«Siiani on olnud positiivne see, et Elfyn on alles seitsmes ja Ott kuues, seega peame sellele keskenduma,» rääkis Neuville. «Kuid meistritiitli kandidaadid on viimased autod, siis ma ei tea, et see on see, mida me tõesti näha tahame.»

Rovanperä on sel hooajal osalise tööajaga sõitja, kuid varem on ta võitnud kaks viimast maailmameistritiitlit, mis tähendab, et ta on palju aega kulutanud teed puhastades.

Küsimusele, mis nõu tal Neuville'ile on, pakkus Rovanperä: «Kui sa ei taha teed puhastada, siis ära ole üldarvestuses esimene.»

DirtFish küsis, kas Rovanperä näeb seda probleemina. Ta lisas: «Jah, see on probleem, kuid kõigil, kes on meistrivõistluseid juhtinud, on olnud sama probleem. Nii et ma ei näe seda praegu suurema probleemina kui varem.»

«Kõik on seda teinud, nii et ma ei tea, milles see suur probleem on. Kui sa lihtsalt teed seda, siis tee seda.»

Neuville'i tiitlirivaal Evans oli sama otsekohene.

«Hyundai on viimased kuus aastat osalise tööajaga sõitjaid ametisse palganud ainult selleks, et võita meistrivõistluste tiitlit,» ütles ta. «Sai sellega hakkama.»

Ogier võttis siiski kaastundlikuma tooni, olles aastaid võidelnud reeglite kehtestajatega just sellel teemal.

«Ma olen nii palju aastaid kannatanud ja mõistan seda frustratsiooni rohkem kui keegi teine siin. Täna (reedel – toim) on olnud päev, kus stardipositsioon avaldas tohutut mõju ja isegi meie jaoks. Meil oli hea stardipositsioon, kuid ka mitte ideaalne. Samuti polnud meil seni võimalust võidu nimel võidelda, nii et ma arvan, et võiksime sellest tundide kaupa rääkida,» ütles kaheksakordne maailmameister Ogier.

Lisaks ütles Ogier, et MM-sarjas on alati olnud osalise tööajaga sõitjaid. See pole midagi uut.

«Ma mõtlen Mārtiņši peale, alustan temast. Tore, et nüüd on siin mõned kohalikud sõitjad tulemas, kes annavad võimaluse meie spordis uusi nägusid pakkuda. Siiani tundub, et see oli hea otsus. Ta sai Poolas suurepäraselt hakkama. See on suurepärane, et meil on selline võimalus,» lisas Ogier.

Hyundai tehniline direktor François-Xavier Demaison ütles, et ta mõistab Neuville'i frustratsiooni, kuid tunneb, et belglane peab olukorraga lihtsalt leppima.

«Me mõistame tema frustratsiooni,» ütles Demaison. «Kõik, kes on pidanud teed puhastama, on alati kaevanud. Ta on teed puhastaud hooaja algusest, alates Rootsist.»

Tagasi üles