Eesti vormelisõitja Jüri Vips sai pühapäeval USAs Portlandis toimunud IndyCari etapil 19. koha. Rahal Letterman Lanigan Racingu (RLL) sõitja ütles pärast võistlust, et kuigi 110 ringi kestnud võistluses oli positiivseid hetki, siis lootis ta paremat tulemust. Püsiva sõitjakohata 24-aastane Vips avaldas lootust, et see polnud tema viimane sõit IndyCaris.
Pika võistluspausi lõpetanud Vips: loodetavasti polnud see minu viimane sõit
16. kohalt startinud Vips kerkis esimeste ringidega 12. positsioonile, kuid boksipeatusega langes ta kolmandasse kümnesse. Vips kommenteeris, et läbi võistluse oli tema nr 75 vormel hädas siduriprobleemiga ning kolmest boksipeatusest kaks läksid untsu.
«Tegelikult oli see minu jaoks üsna rahulik võistlus. Ma olin lihtsalt terve päeva väga-väga hädas siduriga. Võistluse alguses tegin paar aeglast boksipeatust. Esimesel korral kaotasime paar positsiooni, sest ei saanud kütusevoolikut korralikult külge. See polnud maailma lõpp, aga kui asi oleks läinud teisiti, oleksime saanud teistsuguse võistluse.
Race Day for the Grand Prix of Portland! Tune in on Peacock at 12:30 PM PST and watch for the #75 AMADA-sponsored @RLLracing IndyCar with driver Juri Vips. #AMADAAMERICA #raceday #RLLracing #racing #indycar #sheetmetal #fabrication #manufacturing pic.twitter.com/SQ0iH84632
— AMADA AMERICA, INC. (@AmadaAmericaInc) August 25, 2024
Muidu oli minult puhas, hästi sõidetud võistlus. Kuna olin siduriga hädas, siis teisest boksipeatusest väljudes suretasin vormeli välja. Kaotasime sellega veel kaks kohta. Kuid see kõrvale jättes näitasime vabas õhus sõites head minekut. Tempo oli sama hea nagu teistel,» ütles Vips RLLi pressiteate vahendusel.
Sõidu lõpuosas suutis Vips jällegi näidata head tempot, aga kuna suurest mängust oli juba välja langetud, siis lõpptulemus head meelt ei valmistanud. «Vabas õhus sõites vähendasime vahet [teist kohta hoidnud Alex] Palouga, kuid siis püüdsin kinni Sting Ray, kuid kuni selle hetkeni on palju positiivset kaasa võtta. Mulle väga meeldis võidusõiduautoga sõita. Ilmselgelt polnud see tulemus, mida lootsime, kuid loodetavasti polnud see viimane sõit,» lisas Vips.
Looking to make an impact in the innovative world of sheet metal fabrication? Apply today at https://t.co/NMUUtHpRxS #AMADAAMERICA #RLLracing #manufacturingjobs #sheetmetal #Indycar #fabrication #manufacturing pic.twitter.com/6uXtm6MFEQ
— AMADA AMERICA, INC. (@AmadaAmericaInc) August 25, 2024
IndyCari hooajal on jäänud sõita veel kolm võistlust kahel ringirajal, kuid kõik järelejäänud etapid peetakse Milwaukee ja Nashville’i ovaalradadel, kus Vipsil varasem võistluskogemus puudub.
Milwaukee etapid peetakse juba sel nädalavahetusel ning seal pole Vipsi osalemisest juttu olnud. IndyCaris panevad võistkonnad üldjuhul välja kolm autot, kuid võimalusel võib neid sõidutada ka rohkem.
Portlandis kasutaski RLL meeskonda võimalust ja pani võistlustulle neljanda vormeli, mille roolis istus Vips, kes on terve hooaja olnud tiimi palgal ning osalenud simulaatoritöös.
Vips istus esimest korda IndyCari vormelisse 2022. aasta oktoobris, kui osales Sebringu ringrajal toimunud testimisel. Kuni lõppenud nädalavahetuseni oli Vipsi viimane võistlussõit alles 2023. aasta septembris, kui ta osales oma karjääri teisel IndyCari etapil Laguna Secas.