Autoralli MM-sarjas valitsevad keerulised ajad.
Portaal: Hyundai ähvardas juba 2025. aastal MM-sarjast lahkuda
Suurim probleem peitub kõige kõrgema, Rally1-klassi tiimides. Neid on vähe. Kolm. Ja suurem osa pole eriti motiveeritud. Vaid Toyota leeris paistab kõik alati hästi.
Olukorda ei tee eriti lihtsaks ka tuulelipuna lehvivad võistluste juhid. Selle aasta esimeses pooles üritati kiirkorras ellu viia revolutsiooni, mille alusel pidanuks juba tuleval hooajal praegused hübriidautod kaduma.
Soome ralliajakirjaniku Marko Mäkineni andmetel pani sellele suuresti käe ette Hyundai. Vastu oli ka M-Sport. Nõnda jäävad praegused reeglid kehtima 2026. aasta lõpuni.
«Hyundai Motorsport keeldus rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) uutest reeglitest, mille tulekul oleks nad MM-sarjast selle hooaja järel lahkunud. Vastutasuks lubati Rally1s jätkata 2026. aasta lõpuni,» kirjutas Mäkinen portaalis Tekniikan Maailma (TM).
Aga pigem on tegemist ajutise lahendusega. Viimased märgid – Thierry Neuville'iga vaid aastane leping, Hyundai autospordi huvi teiste sarjade vastu, jutud eratiimist – näitavad, et Lõuna-Korea autotootja tahaks WRC-pillid kotti pakkida.
TMi info kohaselt peaks FIA tulema 2027. aasta reeglistikuga välja käimasoleva hooaja lõpus. Nuputamist jagub kõvasti: kuidas Hyundaid, aga ka M-Sporti sarja juures hoida? Nende mõlema puhul on võtmesõnaks raha. Ehk mida vähem muutusi, seda parem.