Saada vihje

AMETLIK Hyundai liitubki kuulsa ringrajasarjaga

Copy
Le Mansi 24 tunni sõit. Foto on illustratiivne.
Le Mansi 24 tunni sõit. Foto on illustratiivne. Foto: LAURENT CARTALADE / MPS AGENCY / Panoramic / Scanpix

Rallisõitja Ott Tänaku tööandja Hyundai Motorsport teatas, et laiendab oma tegevushaaret ning liitub oma kaubamärgi Genesis all ringraja kestvussõidusarjaga WEC. Mis saab Hyundai WRC-meeskonnast, pole veel selge.

Täna hommikul tehtud avalduses teatasid Hyundai ja Genesis, et on teinud põhjalikku eeltööd sarjaga liitumiseks. Esialgsest teatest ei selgu aga, millal nad WECiga liituvad ning mida tähendab see nende autoralli MM-sarja programmi jaoks.

«Oleme LMDh (Le Mans Daytona h ehk WEC-sarja tipmine võistlusklass – toim) kohta teinud põhjaliku analüüsi ning leidnud, et see sobib meie mootorispordi ambitsioonidega ja on oluline platvorm sõiduautodele tulevaste mobiilsustehnoloogiate arendamiseks,» seisis Hyundai ja Genesise teates.

Lisaks sellele, et pole teada, millal nad WEC-sarjaga liituda tahavad, ei öeldud ka, millist šassiid nende tulevane auto kasutama hakkab. LMDh autosid on juba kahel aastal kasutanud näiteks BMW, Cadillac, Porsche, Alpine ja Lamborghini.

WRC-sarjas on tänavu kaheksa etappi, nende seas on enamik 6-tunnised kestvussõidud näiteks Spas, Imolas ja Austinis, aga ka kuulus 24-tunnine võidusõit Le Mans.

Hyundai Motorsport on loodud 2012. aastal ning neid on saatnud edu WRC-sarjas, aga ka ringrajasarjades, sest aastaid on turule toodud TCR-klassi autosid. WRC võistkondlikuks meistriks tuldi 2019. ja 2020. aastal ning kokku on võetud 31 etapivõitu. TCR võistlustel on võidetud neli MM-tiitlit, lisaks on nad klassivõidu noppinud 2020.–2023. aastal kuulsal Nürburgringi 24 tunni sõidus.

Enne Kreeka MM-rallit kirjutati meedias, et Hyundai meeskond lõpetab pärast 2026. aastat WRC-sarjas osalemise. Vihjati ka, et järgmine hooaeg võib jääda Lõuna-Korea meeskonnale tehasetiimi tasemel viimaseks.

«Hyundai Motorsport keeldus rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) uutest reeglitest, mille tulekul oleks nad MM-sarjast selle hooaja järel lahkunud. Vastutasuks lubati Rally1s jätkata 2026. aasta lõpuni,» kirjutas Soome ajakirjanik Marko Mäkinen portaalis Tekniikan Maailma (TM).

TMi info kohaselt peaks FIA tulema 2027. aasta reeglistikuga välja käimasoleva hooaja lõpus. Nuputamist jagub kõvasti: kuidas Hyundaid, aga ka M-Sporti sarja juures hoida?

Tagasi üles