Kuigi Ott Tänak lõpetas Tšiili MM-ralli avapäeva liidrikohal, siis ööga oli ta pudenenud teiseks. Veel enne, kui need muutused aset leidsid, andis ta ajakirjanikele intervjuu, millest koorus välja, et nii kõrge koha hoidmine on talle suur üllatus.
Tänak oli oma koha üle üllatunud: alguses ütlesin, et see auto ei sõida üldse
Kuigi vahetult pärast reedest viimast katset oli Tänak 0,4 sekundiga liider, siis ööga langetasid võistluse kohtunikud otsuse ja muutsid katkestatud esimese kiiruskatse aegasid. See tähendas, et Elfyn Evansi sealset nominaalaega muudeti paremaks ja nii pidi Tänak Evansi mööda lubama, kuid kaotab waleslasele vaid kolme sekundiga.
Ralli uuendatud üldseis pärast 6. kiiruskatset
Reedese võistluspäeva järel ajakirjanikega vesteldes oli Tänakul veel teadmine, et ta on ralli liider. Päevast kokkuvõtet tehes jutustas Tänak, et polnud oma Hyundaiga hommikupoolikul üldse rahul ja ka stardipositsioon oli kehvake.
«Ilmselt polnud see parim stardikoht, mida omada, aga ikkagi natuke parem kui Thierryl. Hommikused katsed olid äärmiselt nõudlikud. Nägin vaeva, et autos mingit head tunnetust leida. See oli päris raske.
Pärastlõunaks rehvide pidamine natuke paranes. Saime ka autot natuke paremaks timmida. Ma ei tunneta end päris nii, nagu peaksin, aga proovime võtta sellest olukorrast maksimumi,» ütles Tänak ajakirjanikele.
Kas auto läks paremaks, sest teeolud paranesid või tegite masina kallal muudatusi? «Oleme iga katsel järel natuke seadistusi muutnud, et leida paremat suunda. See on eriti tähtis, kui tahad leida korralikku tasakaalu. See on midagi, mida me sihime,» vastas Tänak.
Kas seda kõike arvestades oled üllatunud, et oled liidrikohal? «Kindlasti olen. Hommikuse esimese katse järel ütlesin inseneridele, et kuues või kaheksas koht on maksimaalne tulemus. Et see auto ei sõida üldse.
Thierry oli hädas, mina ka, Esapekka isegi veel rohkem. Meil oli probleeme auto seadistusega. See on kuidagi seotud nende teedega, sama olukord oli meil ka Soomes. Aga peaksime suutma sellele reageerida ja asju parandada,» arvas Tänak.
Laupäevased kiiruskatsed on hoopis teised, kas see tähendab, et ka seadistuse otsimine hakkab otsast peale? «Karakteristika on neil teedel kindlasti teistsugune. Aga nüüd peaksime saama paremat pidamist rehviga ning meil on parem stardipositsioon ehk kokkuvõttes on olud meie jaoks paremad.»
Mullu said laupäeval määravaks rehvid, sina langetasid õige rehvivaliku ja suutsid rehve ka hoida. Kas homse eel on mingeid muresid? «Ma pole kindel, kas see kõik ka nüüd samamoodi läheb, aga ilmselt on rehvid tõesti homme põhiteema.»
Tšiili ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeval kell 15.07, kui antakse start seitsmendale kiiruskatsele. Laupäeval on kokku kavas kuus katset, pikimad on 25 ja 28 km pikkused. Seega on laupäevaste katsete kogupikkus 139,2 km, mis tähistab ralli pikimat võistluspäeva.