Hispaanias Valencia ringrajal sõideti selle aasta viimane kereautode TCR klassi Euroopa meistrivõistluste etapp.
Eesti autosporditiim tuli Euroopa meistriks
Kaks hooaja viimast sõitu pakkusid kuhjaga elamusi ja olid väga edukad Eesti meeskonnale ALM Honda Racing, seisab pressiteates.
Eelviimase võistlusega kindlustati võistkondlik EM-tiitel. Tiimi kuuluv Ruben Volt pani oma samuti hooajale ilusa punkti, lõpetades teise sõidu teisena ja hooaja kokkuvõttes neljandal kohal.
ALM Honda Racing oli tänavu väljas kolme sõitjaga. Lisaks Voltile kuulusid punti Argentina võidusõitja Ignacio Montenegro ja ungarlane Levente Losonczy. Kvalifikatsiooni esimese osa kiireim oli Volt. Ajasõidu teises pooles, mis määrab ära lõpliku stardirivi, lõpetas meie mees kuuendana.
«Nädalavahetuse põhiline eesmärk oli aidata meeskonnakaaslast Ignaciot, kellel oli võimalus sõita tiitli peale. Esimeses kvalifikatsioonis pidin sõitma kindlat ringiaega, aga tekkis väike segadus ja olin kiireim. Teises kvalifikatsioonis oleks pidanud olema ideaalis teine aga olin liiga ettevaatlik ja tulemus oli kuues,» kommenteeris Volt.
Esimese võistlussõidu rikkus lõpuosa avarii, mille tulemusena määrati talle 30-sekundiline ajakaristus. Montenegro tugeva teise kohaga kindlustati aga EM-tiitel.
«See hooaeg on olnud meile hea. Suurepärane tunne on olla Euroopa tipus. See tiitel näitab, kui tugevad oleme meeskonnana. Ma tänan kõiki meeskonna liikmeid, insenere, mehaanikuid, sõitjaid, JAS Honda Racingut ja kõiki, kes on meile kaasa elanud nii kohapeal kui ka kodus. See tiitel on meie kõigi tiitel. Suur aitäh kõigile panuse eest,» rääkis ALM Honda Racingu meeskonna juht Martin Laur.
Teises sõidus sai Volt korraliku stardi ja oli viiendal kohal. Ta parandas möödasõitudega positsiooni ja kerkis lõpuks teiseks ja üldarvestuses kuuendalt realt neljandaks.
Euroopa meistriks tuli Franco Girolami. Talle järgnesid Aurelien Comte ja viimases sõidus ebaõnnestunud Montenegro. Kolmas ALM Honda Racingu sõitja Levente Losonczy oli kokkuvõttes kuues.
«Esimese sõiduga liiga rahul pole. Lõpus oli meil ühe konkurendiga mõlemal adrenaliin üleval ja pusklesime seal korralikult. Mõlemad süüdi, tema kaotas rajalt väljasõiduga aega ja mina sain karistuse,» analüüsis Volt.
«Teises sõidus oli start hea, aga tuleb tunnistada, et Cupra'de vastu oli sellel nädalavahetusel raske saada. Kui teiseks tõusin, oli liider juba liiga kaugel, et rünnata. Euroopa hooaeg oli kokkuvõtvalt positiivne, parema tulemuse rikkusid ära nii enda vead kui ka ebaõnn osades sõitudes. Peale suvepausi oli meie eesmärk Itaalia sari ja minu jaoks olid Euroopa etapid heaks võimaluseks ennast ja autot proovile panna.»
ALM Honda Racing stardib oktoobri lõpus, 25.-27 oktoobril Monzas Itaalia TCR sarja viimasel etapil, kus Ruben Volt läheb püüdma Itaalia meistritiitlit.