F1 revolutsiooniline idee kukkus läbi

Copy
Singapuri GP etapi start.
Singapuri GP etapi start. Foto: Vikram Chandrasekar via ZUMA Press Wire/Scanpix

Septembri alguses hakati valjuhäälselt rääkima võimalusest, et F1 hooaja lõpus võiks Abu Dhabi ringrajal toimuda nn kollanokkade võistlus, mis annaks noorsõitjatele olulise võimaluse kuningliku klassi autoga sõita. Pärast põhjalikku kaalumist otsustati siiski, et tänavu võistlus veel aset ei leia.

F1 juhid ei viska aga mõtet lõplikult prügikasti, kuid tänavu jääb see toimumata peamiselt logistilistel põhjustel. Idee korraldada kümne autoga sprindivõistlus kaks päeva pärast hooaja lõppu Abu Dhabis näis olevat leidnud heakskiidu kõikidelt osapooltelt.

Viimane kord arutati plaani ja prooviti detaile paika panna kolmapäevasel F1 komisjoni koosolekul. Lõpuks jõuti üksmeelele, et Rahvusvaheline autoliit (FIA) ja F1 korraldajad jääksid võistluse läbiviimisel liiga suurde logistilisse sasipuntrasse, mida on keeruline järelejäänud kahe kuuga ära lahendada.

Seetõttu lepiti kokku, et noorsõitjate sprindivõistlus võetakse plaani järgmiseks aastaks. Kuid kontseptsioon tuleb üle vaadata, sest hooajajärgne testimine ja planeeritud võistlus ei saa toimuda liiga lähestikku.

Esialgne plaan nägi ette, et kui F1 hooaja viimane ehk 24. etapp Abu Dhabis lõpeb 8. detsembril, siis kaks päeva hiljem toimuks sprindivõistlus, kus kõik meeskonnad saavad välja panna ühe auto. Enne sõitu oleks toimunud lühike kvalifikatsioon ja seejärel sprindivõistlus.

Veel kuu tagasi tundus, et planeeritud revolutsioon ehk noorsõitjate sprint saab rohelise tule. Mercedese tiimipealik Toto Wolff nägi selles vaid häid väljavaateid. «Kui anda kollanokkadele võistlemise võimalus GP nädalal, siis võib see mõjutada põhisõitjaid ning võib saada muutujaks MM-tiitli võitluses.

Abu Dhabi kollanokkade võistlus oleks hea mõõdupuu, kõik kasutaksid samu rehve ja olud on võimalikult võrdsed,» arvas Wolff septembris ning ütles, et keegi F1 komisjonis polnud mõttele otsesõnu vastu.

Kuigi 2025. aastal liitub F1-sarjaga teadaolevalt kolm uustulnukat, siis valdavalt jäävad F2 lõpetanud sõitjad kuninglikus sarjas reservsõitja rolli. Tippsarjas on vaid 20 kohta ja noortel on keeruline F1 sõitjate vastu oma oskusi näidata.

Märksõnad

Tagasi üles