WRC hübriidajastu võib sel nädalal saada surmahoobi

Copy
Hyundai i20 Rally1-auto ja teised tippklassi autod võivad järgmisel aastal jääda ilma hübriidajamist.
Hyundai i20 Rally1-auto ja teised tippklassi autod võivad järgmisel aastal jääda ilma hübriidajamist. Foto: Bastien Baudin / Hyundai Motorsport GmbH / Austral

Järgmise WRC-hooaja alguseni on jäänud natuke üle 100 päeva, kuid võib juhtuda, et veel sel nädalal langetatakse otsus, mis võib 2025. aasta hooaega tuua olulise muutuse.

Nimelt toimub sel nädalal WRC otsustajate seas hääletus, millega võidakse anda surmahoop hübriidajastule.

Ralliportaal DirtFish kirjutab oma allikatele tuginedes, et Rally1-autod võivad siiski ilma jääda 2022. aastal tutvustatud hübriidajamist. Põhjuseks selle tootja Compact Dynamicsi muudatused, mis puudutavad hübriidakude remonti.

Suvel teatati WRC-meeskondadele, et Compact Dynamicsi loodud hübriidakusid pole enam võimalik lihtsalt lähtestada, vaid neid tuleb hakata regulaarselt remontima. See tähendab aga lisakulutusi just tiimidele.

«Meeskonnad räägivad, et hübriidi remont tähendab nende eelarves rohkem kui miljoni euro suurust lisakulu,» ütles anonüümseks jääda soovinud allikas DirtFishile.

Kui aeg-ajalt räägivad MM-rallidel kiiruskatsete järel toimunud intervjuudes sõitjad, et nende Rally1-autol ei tööta hübriidaku, siis tuleb sellele üldjuhul teha reset ehk lähtestamine.

«Edaspidi ei piisa enam reset'ist, vaid tuleb teha remont, mille maksumus algab 50 000 eurost. See muutus on tekitanud arutelu selle üle, kas hübriid peaks järgmiseks hooajaks jääma,» lisas allikas.

Mõni aeg tagasi kuulutasid WRC ja rahvusvaheline autoliit (FIA), et WRC-klassi, kus sõidavad Rally1-autod, tehnilised reeglid külmutatakse 2026. aasta lõpuni. Nii loodeti, et kõik kolm Rally1-autode tootjat – Toyota, Hyundai ja M-Sport – püsivad MM-sarjas veel vähemalt kaks aastat.

Kui sel nädalal WRC ringkondades toimuva hääletuse tulemusena otsustatakse, et hübriid peab kaduma, siis ilmselt ratifitseerib selle WRC komisjon ja hiljem kuu lõpus toimuv FIA mootorispordinõukogu, kirjutas DirtFish.

Tagasi üles