Uute mänguasjade rooli istuvatel Eesti rallimeestel on hammas verel

Copy
Romet Jürgenson.
Romet Jürgenson. Foto: @World / M-Sport

Täna-homme võtavad kõik põrinasõbrad ette praamiretke, sest juba reedel antakse Kuressaare keskväljakult start 57. Saaremaa rallile. 

Eesti meistrivõistluste tänavusele viimasele etapile on registreerunud 147 rallipaari, kelle hulgas on ka siinse autoralli tulevikulootused Romet Jürgenson – Siim Oja, Joosep Ralf Nõgene – Aleks Lesk ja Patrick Enok – Silver Simm, kes kõik istuvad Saaremaal Rally2-auto rooli. 

Numbri alt viis rajale tuhisevad tänavused juunioride maailmameistrid Jürgenson – Oja saavad esimese Rally-2 võistluskogemuse RedGrey meeskonna poolt ettevalmistatud Toyota GR Yaris Rally-2 roolis. Järgmisel aastal ootabki 24-aastast Jürgensoni ja tema paarimeest Oja ees JWRC MM-tiitliga kaasnenud auhinna lunastamine ehk hooaeg tugevas WRC2-klassis.

«Esiteks olen väga tänulik oma toetajatele, et saame sel aastal Rally-2 auto ära proovida ja teha seda omale ikkagi piisavalt tuttaval rallil. See on hea võimalus Rally-2 auto kiirusest aru saada, sest järgmine aasta ootab meid ees WRC2 ja siis on sinna lihtsam peale minna,» sõnas Jürgenson pressiteates.

«See, et teha seda Eesti meeskonna alt koostöös RedGrey ja LightGrey meeskondadega tundus loogiline. LightGrey on noorte meeskond, mille all on Saaremaal sõitmas ka Joosep Ralf ja Aleks.

Tegime kaks päeva testi, millest esimene oli mandril ja kuivades oludes. Päeva lõpuks sain väga okei tunde kätte, kuigi läks omajagu aega, et Rally-2 auto hooga ära harjuda. Teise testi tegime Saaremaal, kuid ilmaolud olid keerulised ja head tunnet ei saanud. Tuleb äge võistlus ja ootan seda juba väga,» lausus Jürgenson Rally-2 debüüdi eel.

Jürgensoni – Oja järel saavad stardi Joosep Ralf Nõgene – Aleks Lesk. Kui Leskil on väga korralik Rally-2 kogemus ette näidata Robert Virvese kõrvalt, kellele ta tänavu WRC2-sarjas kaarti luges, siis 21-aastase Nõgene jaoks saab tänavune Saaremaa ralli olema esmakordne kogemus Rally-2 roolis. Sarnaselt konkurentidele istutakse RedGrey meeskonna poolt ettevalmistatud Toyota GR Yaris Rally-2 autos.

«Võimalus tekkis seetõttu, et RedGrey meeskonnal ei olnud Saaremaal kedagi sõitmas ja autod olid vabad. Kuna Patrick tegi juba oma otsuse osaleda Rally-2 autoga, siis suhtlesin ka Rometiga ja kuna mul polnud EMV3 klassis Saaremaale ühtegi tugevat konkurenti tulemas, siis otsustasime, et võime sellise ühekordse projekti teha,» sõnas Nõgene.

«Kuna Romet ja Patrick on ka stardis, siis kes teab, kas kunagi tulevikus sellist olukorda enam tekib, et saaksime kõik kolmekesi teineteiselt ja näiteks Ken Tornilt mõõtu võtta. Mingit eesmärki hetkel endale ei pane, kuid tõenäoliselt on targem, kui me kohe sellise võistlushasardiga peale ei lähe nagu Rally Estonial ja Paides, sest muidu hakkame üle oma varju astuma.

Arvan, et meil kõigil kolmel on kuklas see mõte, et tahaks samas stiilis jätkata, kuid peab võtma mõistusega. Saime teha kahepäevase testi, millest üks oli mandril ja teine juba Saaremaal. Test läks väga hästi ja saime üllatavalt ruttu autoga sina peale,» võttis Nõgene eesootava uue väljakutse kokku.

Numbri all 7 saavad Saaremaa rallile lähte tänavused EMV3 klassi meistrid Patrick Enok – Silver Simm. Kui Simm on Rally-2 auto kõrvalistmel teinud varasemalt mitmed starte, siis 18-aastase Enoki jaoks on tegemist debüüdiga, mis n-ö boonuseks tema väga edukale Rally-3 autoga sõidetud hooajale.

Kui eelpool mainitud konkurendid võistlevad Eesti meeskonna RedGrey poolt ettevalmistatud Toyotadega, siis Enok – Simm lähevad neile konkurentsi pakkuma Soome meeskonna Printsport ettevalmistatud Škoda Fabia RS Rally-2ga. Samalt meeskonnalt rentisid möödunud aastal Saaremaa ralliks võistlustehnika teisena lõpetanud Ken Torn – Kuldar Sikk.

«Võimalus tekkis heade toetajate abiga. Väike unistus oli koguaeg, et kui me kindlustame EMV3 klassi meistritiitli enne Saaremaad, siis võiks seal ees oodata erakordsem sõit. Lõpuks see võimalus tutvuste ja toetajate abiga tuligi,» sõnas Enok.

«Põhieesmärk on kõik kilomeetrid ära koguda ja ennast autos võimalikult hästi tunda. Usun, et kui tunnetuse saab õigeks, saab kogu aeg hoogu kasvatada ja näha, kuidas ka Rometil ja Joosepil see asi edeneb, sest ka nende jaoks on ees ootamas uus väljakutse.

Eks näis, kuidas keegi ära harjub ja kuidas me [Proto autodega võistlevate] Keni ja Egoni tempoga võrreldes oleme. Test läks kenasti, koguseime kilomeetreid ning sättisime seadeid. Nüüd tuleb siis kella vastu sõitma hakata,» sõnas ta Saaremaa ralli eel.

Tagasi üles