Hyundai seisab omamoodi küna ees: aga see on hea probleem, mida omada

Copy
Hyundai rallimehed eesotsas Ott Tänaku ja Thierry Neuville'iga Tšiili MM-etapil.
Hyundai rallimehed eesotsas Ott Tänaku ja Thierry Neuville'iga Tšiili MM-etapil. Foto: Hyundai Motorsport

Hyundai rallimeeskonnal on tänavu võimalik teha ajalugu ja tõsta esmakordselt pea kohale mõlemad MM-tiitlid.

Kuigi Lõuna-Korea autotootja on kahel puhul, nii 2019. kui ka 2020. aastal saanud rõõmustada meeskondliku MM-tiitli üle, pole nad kunagi saanud võidušampust pritsida «selle õige» ehk sõitjate tiitli puhul. 

Tänavu on neil selleks aga võimalus, sest MM-sarja üldliider Thierry Neuville edestab kaks etappi enne hooaja lõppu – ehk olukorras, kus laual on veel maksimaalselt 60 punkti – lähimat rivaali 29 silmaga. Vähe sellest: tolleks jälitajaks on pealekauba veel tiimikaaslane Ott Tänak.

Meeskondlikus arvestuses, tõsi, on olukord pingelisem. Seal on Hyundai edu igirivaal Toyota ees kõigest 17 punkti. Olgu siinkohal öelnud, et ühelt rallilt on võistkondadel võimalik maksimaalselt teenida 55 punkti.

WRC-sarja punktitabel (11/13):

1. Thierry Neuville (Hyundai) 207

2. Ott Tänak (Hyundai) 178

3. Sébastien Ogier (Toyota) 166

4. Elfyn Evans (Toyota) 161

5. Adrien Fourmaux (M-Sport) 140

6. Kalle Rovanperä (Toyota) 114

7. Takamoto Katsuta (Toyota) 80

8. Dani Sordo (Hyundai) 44

9. Sami Pajari (Toyota) 41

10. Esapekka Lappi (Hyundai) 33

Võistkondlik arvestus:

1. Hyundai 482

2. Toyota 465

3. M-Sport 245

Ette vuristatud punktiseisudest tulenevalt on eelseisev Kesk-Euroopa ralli erakordselt pingeline ja otsustav. «Me teame, et nüüd on see hetk! Meil tuleb teenida punkte, see on meie peamine eesmärk,» sõnas Hyundai tehniline direktor Francois-Xavier Demaison usutluses DirtFishile.

Olukorra muudab keerulisemaks ka tõsiasi, et kui Neuville'i jaoks piisaks hooaja eelviimasel etapil ka «niisama läbi kulgemisest» ja seeläbi näiteks neljana-viienda koha punktide noppimisest, siis Hyundai jaoks ei pruugi särane lahendus olla piisav, sest nemad konkureerivad Toyotaga MM-tiitli nimel.

Viimasel, Tšiili rallil täpselt nõnda läkski: Neuville sõitis kindla peale, tuli neljandaks, kuid kaksikvõidu teeninud Toyota ronis 35-punktilisest kaotusseisust 17 peale... 

Demaison ei usu aga, et säärane olukord, kus sõitja tahab läheneda asjale üht-, ent meeskond teistpidi, oleks nende jaoks probleem. 

«Tegelikult on see ju ainult hea probleem! Minule isiklikult see olukord meeldib, sest täpselt sellist võistlust sa tegelikult tahadki. Olen kindel, et meil õnnestub mõlema olukorra eest hoolitseda ja võidelda mõlema tiitli eest,» sõnas ta ning osutas, et mõlemad eesootavad rallid on tagatipuks veel ka asfaldirallid. 

«Otil ja Thierryl on reedel seega väga hea stardipositsioon käes, seega nenda jaoks näib olukord lubav,» lõpetas Demaison.

Tagasi üles