OTSEBLOGI Kesk-Euroopa ralli: Hyundai sai avapäeva lõpukatsel kaksikvõidu, Tänak tõusis viiendaks

Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Fabien Dufour/Hyundai Motorsport

Sel nädalal peetakse Tšehhi, Saksamaa ja Austria asfaltteedel autoralli MM-hooaja eelviimane osavõistlus, Kesk-Euroopa ralli. Avapäeva järel on liider Sebastien Ogier, kes edestab tiitlit jahtivat Thierry Neuville'i 0,9 sekundiga. Ott Tänak tõusis pärast lõpukatset 5. kohale. Postimees hoiab ralli sündmustel silma peal otseblogi vahendusel.

Reedene ajakava

09.02 SS3 Klatovy 2 (11,78 km)

10.32 SS4 Strašín 1 (26,69 km)

11.42 SS5 Šumavské Hoštice 1 (16,85 km)

14.11 SS6 Klatovy 3 (11,78 km)

17.14 SS7 Strašín 2 (26,69 km)

18.24 SS8 Šumavské Hoštice 2 (16,85 km)

Võtmesündmused: 

  • Ralli esimesel katsel sõitis Neuville otsa ühele heinapallile, lõhkus natuke oma Hyundai i20 Rally1-autot ja kaotas olulise elemendi aerodünaamikast. Sellise vigastuse saab tavaliselt hoolduspausil kiirelt parandada, kuid kolmes riigis toimuval mõõduvõtul saavad autod esimest korda korralikku hooldusesse alles reede õhtul.

Enne võistlust

Kesk-Euroopa rallil on stardis kümme Rally1-masinat. Hyundai masinaid ohjavad Ott Tänak, Thierry Neuville ja Andreas Mikkelsen. Toyotasid omakorda Sébastien Ogier, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta ja Sami Pajari ning M-Spordi Forde jällegi Adrien Fourmaux, Grégoire Munster ja Jourdan Serderidis.

Ennekõike tasub pilku peal hoida aga Neuville'il, Tänakul ja Ogier'l, kes on MM-sarja kolm esimest meest. Belglasel on nimelt koos 207 punkti, meie mees kaotab talle 29 ja kaheksakordne ilmatšempion 41 silmaga.

Kesk-Euroopa rallil on saadaval maksimaalselt 30 silma, mis on ka teisipäeval 37-aastaseks saanud Tänaku selge eesmärk.  

«Mina naudin Kesk-Euroopa ralli olemust kõigist asfaldirallidest kõige rohkem. Paljud teelõigud on tänavu taas uued, mis peaks asja huvitavaks tegema. Eelmisel aastal oli stardikoht esimesel päeval väga oluline. Märja ilma tõttu määrdus tee kiiresti iga läbisõitva autoga.

Kindlasti mängib ka sel aastal kriitilist rolli ilm. Austria ja Saksamaa on üksteisele väga sarnased põldudevaheliste teede ja paljude ristmike poolest, kuid Tšehhi teed on tavaliselt metsa sees, katkisema asfaltkatte ja paljude n-ö lõhedega.

Kuidas teed sel aastal välja näevad, saame teada alles rajaluure käigus. Meeskondlik punktitabel on hetkel huvitav ja me läheme sinna eesmärgiga koguda maksimumpunktid ja panna konkurente surve alla,» sõnas ta rallieelses pressiteates.

Ajakava

Neljapäev

10.31 Testikatse (2,11 km)

16.05 SS1 Velká Chuchle (2,55 km)

19.26 SS2 Klatovy 1 (11,78 km)

Reede

09.02 SS3 Klatovy 2 (11,78 km)

10.32 SS4 Strašín 1 (26,69 km)

11.42 SS5 Šumavské Hoštice 1 (16,85 km)

14.11 SS6 Klatovy 3 (11,78 km)

17.14 SS7 Strašín 2 (26,69 km)

18.24 SS8 Šumavské Hoštice 2 (16,85 km)

Laupäev

08.58 SS9 Granit und Wald 1 (20,05 km)

10.05 SS10 Beyond Borders 1 (24,33 km)

11.34 SS11 Schärdinger Innvertiel 1 (17,35 km)

15.28 SS12 Granit und Wald 2 (20,05 km

16.35 SS13 Beyond Borders 2 (24,33 km)

18.04 SS14 Schärdinger Innvertiel 2 (17,35 km)

Pühapäev

10.11 SS15 Am Hochwald 1 (12,17 km)

11.35 SS16 Passauer Land 1 (14,87 km)

12.33 SS17 Am Hochwald 2 (12,17 km)

14.15 SS18 Passauer Land 2 (14,87 km, punktikatse)

Tagasi üles