M-Spordi pealik selgitab Kesk-Euroopa ralli väljakutseid

Copy
M-Spordi boss Richard Millener (vasakul) rääkimas Adrien Fourmaux'ga.
M-Spordi boss Richard Millener (vasakul) rääkimas Adrien Fourmaux'ga. Foto: M-Sport

Sel nädalalõpul sõidetav Kesk-Euroopa ralli on sõitjate ja võistkondade jaoks teistsugusem väljakutse, kui senised kümme MM-etappi.

Nimelt toimub ralli kolmes eri riigis – Tšehhis, Saksamaal ja Austrias – mille teed on erineva iseloomuga. Jutt ei käi siinkohal mõistagi inimlikest iseloomujoontest – kuri või rõõmus – vaid nende sõiduomadustest.

Neljapäeval ja reedel Tšehhis sõidetavad katsed (kogupikkuses 125 km) on üldjoontes kiiremad kui laupäeval ja pühapäeval Austrias ja Saksamaal eesootavad (123 km). Viimastel on plaanis rohkem erinevaid mahapöördeid ning sirged pole nii pikad, kuid see-eest peaks asfaldikate olema kvaliteetsem. 

Eelkirjeldatu tähendab aga seda, et masinate seadistust tuleb ralli jooksul korrigeerida. Ent sellegi paika sättimine pole kõige lihtsam, sest näiteks esimene korraline hoolduspaus on kavas reede õhtul, kui omajagu katseid juba sõidetud.

Ühesõnaga: sõitjatel tuleb laias laastus saada hakkama omapäi. Seda nii parandus- kui ka seadistustöid silmas pidades.

«See ralli on võrreldes teiste tänavustega vägagi eriline. Testikatse sõidetakse eraldi ja pärast seda pole meil võimalik autot enne ralli õiget algust uuesti hooldusesse võtta. Seejärel möödub ka terve reedene päev ilma korraliku hooldusalata. Kui lisada see niigi väljakutsuvatele ja mudastele tingimustele, muutub see ralli kõikide tiimide jaoks parajaks väljakutseks,» vahendas Rallit.fi ka M-Spordi bossi Richard Milleneri öeldut.

M-Spordi kahjuks räägib ta tõsiasi, et nende sõitjad stardivad MM-sarja punktitabelist tulenevalt sõitjaterivi lõpust. Tõik, mis tuli kruusarallidel kasuks, kuid asfaldil mitte. 

«Oleme kursis sellega, et meie stardipositsioon ei pruugi mudase asfaldi jaoks olla kõige parem, kuid ühtlasi teame seda, et Ford Puma töötab nendes tingimustes väga hästi. Mina igatahes ootan huviga seda, mis meil õnnestub Kesk-Euroopas korda saata,» sõnas Millener.

Kesk-Euroopa ralli testikatse saab lähte kall 10.31 ning päris kihutamiseks läheb kell 16.05. Ralli käekäigul saab silma peal hoida mõistagi Postimehe otseblogi vahendusel.

Tagasi üles