Täna sõideti ringrajapaatide F1 MM-sarja Hiinas Zhengzhou GP-l vabatreeningud. Tingimused võrreldes kaks nädalat tagasi toimunud Shanghai GP-ga on Zhengzhoud läbival Kollasel jõel väga head ja piloote ootas tänasel vabatreeningul väga kiire rada.
Eestlast tabasid F1 etapil Hiinas probleemid
«Tänane esimene vabatreening algas sellega, et pika sirge lõpus umbes 190km/h tabas meid tehniline rike. Mootori trimm ei tulnud enam alla ja paat muutus juhitamatuks. See oli ärev hetk,» rääkis Arand pressiteate vahendusel.
Paat tõsteti välja ja asuti uurima, et mis valesti on. Üks hüdraulika pumpadest oli läbi põlenud. Pump vahetati teise vastu, mis ka kohe läbi põles. Viga leiti ja selleks oli pumpade tööd juhtinud relee läbipõlemine. Sellega olid vead kõrvaldatud.
Arandi intervjuu kvalifikatsiooni järel
«Teise vabatreeningusse saime uuesti peale. Siis hakkas kimbutama paadi muutumine juhitamatuks - see on selle raja eripära. Hästi pikad kiired sirged ja samas osaliselt ka tehniline rada. Me ei suutnud leida sõukruvi mis sobiks. Meie enda sõukruvid siin rajal väga ei toiminud.» võtab Arand vabatreeningut kokku. «Otsustasime minna mootoriga alla poole - lootes leida rohkem juhitavust. Juhitavuse saime kätte, kuid ringiaja poolest suutsime kolmandas vabatreeningus sõita välja seitsmenda aja.»
Vabatreeningute kiireima aja sõitis välja Arandi meeskonnakaaslane Jonas Andersson. Vahe esimese ja seitsmenda koha vahel oli 1,2 sekundit.
«Ma olen alati kvalifikatsioonis olnud kiirem kui vabatreeningul siis seekord eks näis kuidas läheb. Me anname endast parima. Päeva lõpuks on eesmärgiks tuua ära mingid punktid, mis on hea nii minule kui meeskonnale,» läheb Arand lootusrikkalt kvalifikatsioonile vastu.
Reedel sõidetakse kvalifikatsioonid ja sprindid ning põhisõit toimub laupäeva hommikul.