Jätkuvalt tiitliheitluses püsiv Ott Tänak lõpetas Kesk-Euroopa ralli esimese täispika päeva kolmandana, mis poleks kõige hullem, kui tema peamine rivaal, tiimikaaslane Thierry Neuville ei hõivaks samal ajal liidrikohta.
Neuville'i jahtiv Tänak andis mõista, et päris riski piiril ta veel ei kihuta
Tänak võitis kaheksast esimesest katsest küll ainult ühe, kuid stabiilselt ühtlase sõiduga püsib ta jätkuvalt kõrges mängus. Liider Neuville on 7,8 ja teisel kohal olev Sebastien Ogier 1,4 sekundi kaugusel.
Kuidas meie mees päevaga rahule jäi? «Kokkuvõttes positiivne päev,» alustas ta õhtuses meediaalas kokkuvõttega. «Päev oli päris nõudlik, eriti need metsavahel kulgenud katsed, kuid neid ma isegi nautisin, sest mida keerulisem katse oli, seda paremini auto käitus. Hoopis ringrajalaadsed katsed olid need, kus sekundeid kaotasid, aga ralliteedel oli tunne hea.»
Kuigi Tänak ise jahib Neuville'i ja MM-tiitlit, tuleb tal kuklas kogu aeg meeles pidada tõsiasja, et tööandja Hyundai jaoks esmatähtsa meeskondliku tiitli jaoks on esmatähtis masin üldse finišisse tuua. Kui väga on ta seeläbi sunnitud kiiruse-turvalisuse tasakaalu otsima ning kui palju on tal tegelikult kiirusvaru?
«Kriitiline on hoida head rütmi, kuid püsida samaaegselt piiride vahel. Eks ole näha, kuidas see õnnestub. Meil tuleb mõistagi suruda ja meie nelja (pidas ilmselt silmas ennast, Neuville'i, Ogier'd ja Elfyn Evansit - K.J) vahel on asjad jätkuvalt väga tihedad,» sõnas Tänak.
Kui täna kihutasid sõitjad Tšehhi teedel, siis homme ootab ees 123,46 km Saksamaa kiiruskatseid. Mida need endast kujutavad? «Palju saksalikumad teed,» alustas Tänak muigelsui.
«Palju mahapöördeid, kuid samal ajal kiired. Recce ajal tundusid teed väga puhtad ja palju oli ka lõikamisvastaseid (anti-cut) poste. Usun, et teed on palju sujuvamad ja ühtlasemad kui täna,» sõnas saarlane.
Kui väga sellised teed aga tema stiiliga sobituvad? «Küsimus pole mitte stiilis, vaid selles, kuidas kiirus leida,» lõpetas Tänak.
Homne rallipäev algab Kesk-Euroopas kell 8.58 ning võistlusele saab kaasa elada Postimehe ralliblogi vahendusel.