Saada vihje

Latvala näeb süüd nii Ogier'l kui ka Rovanperäl

Copy
Jari-Matti Latvala (vasakul) ja Sebastien Ogier.
Jari-Matti Latvala (vasakul) ja Sebastien Ogier. Foto: X@JariMattiWRC

Nüüd on kindel: Toyota absoluutne hegemoonia autoralli MM-sarjas lõppeb.

Jaapanlased on viimasel kolmel hooajal platsi puhtaks löönud nii võistkondlikult kui ka individuaalselt. Ainsagi tiitlita jäädi viimati 2017. aastal. Tänavu võib minna teisiti.

Pühapäeval lõppenud Kesk-Euroopa ralliga sai selgeks, et hooaja viimasel, kuu aja pärast Jaapanis peetaval etapil selgitavad maailmameistri Hyundai mehed Thierry Neuville ja Ott Tänak. Toyota sõitjad Elfyn Evans ja Sebastien Ogier kaotavad liidrile 40 ning 59 punktiga.

Ka tiimide arvestuses püsib jämedam ots Lõuna-Korea autotootja käes. Hyundai edestab Toyotat 15 silmaga.

Eduka seeria katkemise taga peitub erinevaid nüansse. Neist kaalukaim – koosseis. Tiimi kuulub küll praeguse aja tõenäoliselt kaks parimat: Sebastien Ogier ja Kalle Rovanperä, aga mõlemad osalevad tänavu osakoormusega. Täiskohaga vastutuse saanud Elfyn Evans ja Takamoto Katsuta võrdlust duoga Neuville-Tänak päriselt välja ei vedanudki.

Eelnimetatud ässad näitasidki hooaja jooksul korduvalt pöörast kiirust. Aga sisse sattus ka ootamatult palju apse. Ogier on suuresti oma vigade tõttu tippmängust pudenenud kolmel viimasel MM-etapil, Rovanperäl on apse sisse tulnud täpselt sama paljudel rallidel. Samas on nad kahe peale võitnud 12st peetud mõõduvõtust 7 (3 vs. 4). 

«Must pühapäev on meid tänavu päris mitu korda tabanud. Kui tagasi mõelda, siis esiti Jyväskyläs, seejärel Kreekas ja nüüd Saksamaal. Nii on päris keeruline,» tunnistas Toyota tiimiboss Jari-Matti Latvala usutluses rallit.fi-le pärast Kesk-Euroopa rallit, kus Ogier eelviimase kiiruskatse katkestamisega kõik oma punktid maha mängis.

Külmade faktide vastu ei saa. «Nad (Ogier ja Rovanperä – J. J.) on tugevalt esinenud, aga teinud ka vigu. Ogier on ilmselt hooaja lõpufaasis üle pingutanud,» jätkas Latvala.

«Kui vaadata kogu hooaega, on sõidetud väga kiiresti. Aga kui kogu hooaega kaasa ei tee, olukord muutub. Täiskoormusega sõitjad keskenduvad rohkem punktide kogumisele. Osati pole poole kohaga meestel justkui midagi kaotada. Saad võtta rohkem riske ja me oleme sellele tänavu päris altid olnud.»

Võistkondliku tiitli päästmiseks peaks Toyota ilmselt teenima Jaapanis kaksikvõidu ning tegema ka tugeva pühapäeva. Arvestades, et tulle saadetakse kogu kahurvägi: Ogier, Rovanperä, Evans ja kodus kindlasti ohtlik Katsuta, pole ülesanne sugugi võimatu.

«On olnud üsna eriline hooaeg. Viimased kolm aastat läksid väga edukalt. Nüüd oleme kogenud tõuse ja mõõnu, dramaatilisi hetki. Eelnevatel hooaegadel pole seda olnud,» mõtiskles Latvala.

«Võib-olla mõjutab seda osaliselt uus punktisüsteem. Teiseks ei alustanud me hooaega kolme kindla põhimehega. Ogier ja Rovanperä sõitsid kolmanda masinaga, aga teatavat stabiilsust ja rahu on nappinud. Aga oskasime seda hooaja eel karta.»

MM-sarja hooaeg lõppeb 21.–24. novembrini Jaapanis toimuva ralliga.

Tagasi üles