Autoralli MM-sarja ajaloo edukaim tootja Lancia, kes võitis eelmisel sajandil kümme võistkonna meistritiitlit, avalikustas lähiaastate plaane.
Ralliradadele naasev WRC ajaloo edukaim tootja avaldas tulevikuplaane
Lancia kuulub tänapäeval Stellantise kontserni, mis on maailmas suuruselt neljas autotootja. Nad esitlesid septembris oma uut ralliautot Ypsilon Rally4 HF, millel on 1,2-liitrine mootor ja 212 hobujõudu. Tegemist on esisillaveolise autoga, millele MM-sarjas enam eraldi arvestust pole, kuid aste madalamal ehk EM-sarjas saab võidelda meistritiitlile.
Reedel teatati, et järgmisel aastal sõidetakse Ypsiloniga Itaalia kohalikus sarjas. Selle raames korraldatakse kuuest etapist koosnev Lancia Rally Trophy, mille auhinnafond on kokku 300 000 eurot, kirjutab Rallit.fi.
Rahvusvahelistel ralliradadel näeb Lanciat 2026. aastal, kui võetakse osa EM-sarjast. Tehasetiimi sõitjaks saab see, kes võidab 2025. aastal Lancia Rally Trophy sarja.
«Lancia naaseb motosporti 2025. aastal ning meie eesmärk on kinnitada kanda tänapäeva rallimaailmas. Kombineerime traditsiooni ja innovatsiooni ning teeme oma tööd kirglikult ja ambitsioonikalt,» ütles Lancia tegevjuht Luca Napolitano.
Lancia Ypsilon Rally4 HF auto hakkab maksma 74 500 eurot. Napolitano sõnul alustatakse autode tarnimist klientidele uue aasta alguses.
Auto arendamisel lõi kaasa Miki Biasion, kes krooniti 1988. ja 1989. aastal Lancia Delta roolis autoralli maailmameistriks. "Kui lapsena unistasid ringrajast, siis mõtlesid Ferrari punasest. Aga kui unistasid rallist, oli silme ees Lancia. Mul on au töötada Lancia ja Stellantise kontserniga uue auto arendamisel," ütles Biasion.
Lancia oli aastatel 1970–1980 ja uuesti 90ndate alguses ralli MM-sarja juhtiv jõud. Nad võitsid kümme tootjate meistritiitlit ja neli sõitjate tiitlit. Viimati osales Lancia MM-sarjas 1992. aastal.