Vormel 1 sarja Mehhiko etapi võitis Carlos Sainz ning teiseks tuli üldarvestuse teine Lando Norris, kes polnud rahul sarja liidri Max Verstappeni sõidustiiliga.
F1 tiitliheitlus ägestub! Norris kritiseeris ajatrahvi saanud Verstappenit
Norrise ja Verstappeni heitlus oli pingeline juba eelmisel etapil Austinis, kui Norris proovis sõidu lõppfaasis Verstappenist mööduda, aga hollandlane surus ta rajalt välja. Norris pääses temast ikkagi mööda, ent kuna tegi seda väljaspool rada, sai ta ajakaristuse.
BBC kirjutab, et enne Mehhiko GPd andis mitu sõitjat märku, et Verstappen sõitis eelmisel etapil ohtlikult ning et rahvusvaheline autoliit peaks reegleid muutma, sest säärane väljasurumine pole aktsepteeritav. Alaliidu sõnul vaadatakse reeglid üle Katari GPks, mis on hooaja eelviimane etapp.
Verstappen ajas Mehhikos jälle õlad laiali, kui surus 10. ringil neljandas kurvis Norrise rajalt välja. Norris möödus temast väljaspool rada ning polnud nõus kohta tagasi andma, kuigi Verstappeni hinnangul oleks pidanud. Aga et Norris oli sel korral kurvi keskel ees, sai Verstappen ohtliku manöövri eest 10-sekundilise karistuse.
Norris ütles olukorra järel tiimiraadiosse: «Olin terve kurvi vältel ees. See mees on ohtlik. Ma pean pingutama, et vältida temaga kokkupõrget.»
See polnud veel kõik. Verstappen proovis kaheksandas kurvis Norriselt kohta tagasi võtta, aga sõitis kurvi niivõrd otseks, et mõlemad sõitjad tutvusid korraks raja ümbrusega. Ta sai ka selle eest 10-sekundilise karistuse.
LAP 10 / 71
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Norris and Verstappen make contact twice in four corners and Leclerc gets through into second! 😱
«This guy is dangerous!» radioes Norris to McLaren 📻
The incidents have been noted by Race Control. #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/DUA1ye0TKW
«See polnud aus ja puhas võidusõit,» ütles Norris pärast võistlust. «Arvan, et Verstappen sai selle, mida oli väärt. Tundsin, et pean lihtsalt kokkupõrkeid vältima, aga see pole tunne, mida sa võidusõidus tahad. Tal on tabeli mõistes väga tugev positsioon. Ta on pikalt ees ja tal pole midagi kaotada. Minu ülesanne pole teda kontrollida. Ta oskab sõita. Olen kindel, et ta teab, et läks täna natuke üle piiri.»
Verstappen polnud huvitatud avalikku vaidlusesse astumisest. «20 trahvisekundit on palju,» ütles ta. «Aga ma ei hakka selle üle kurtma ega oma arvamust jagama. Suurim probleem minu jaoks oli hoopis kehv hoog.»
Verstappen lõpetas kahest karistusest hoolimata kuuendana. Kolmandaks tuli Austinis võidutsenud Ferrari piloot Charles Leclerc, kes kirjutas enda nimele ka võistluse kiireima ringiaja.
Heitlus MM-tiitli peale kogub vaikselt tuure, ent kuna hooaja lõpuni on neli etappi ja Verstappen edestab lähimat jälitajat Norrist 47 punktiga, on hollandlase neljas tiitel vormistamise küsimus. Tootjate arvestuses juhib McLaren, kes edestab Ferrarit 29 ja Red Bulli 54 punktiga.
Mehhiko GP top 10: