Saada vihje

Draama Brasiilias: 17. kohalt alustanud Verstappen andis konkurentidele vastu nina, Alpine'id tegid hooaja sõidu

Copy
Viimati juunis põhisõidu võitnud Max Verstappen tegi seda taas.
Viimati juunis põhisõidu võitnud Max Verstappen tegi seda taas. Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool

Vihmasajus toimunud Vormel1-sarja Brasiilia GP kuulub kahtlemata klassikute sekka, sest rajal juhtus palju. Pärast punast lippu ja mitut turvaautot võitis Max Verstappen, kes alustas 17. stardipositsioonilt.

Kui pühapäevases kvalifikatsioonis ebaõnnestunud Verstappen startis tagant, siis tema lähim jälitaja üldarvestuses Lando Norris alustas esikohalt. Et kahe mehe vahe oli enne põhisõitu 44 punkti ning pärast Brasiiliat jääb hooaja lõpuni kolm etappi, oli Norrisel ideaalne šanss seisu parandada.

Enne veel, kui sõiduks läks, sõitis Lance Stroll soojendusringil välja, mistõttu start viibis. Tundub, et ooteaeg andis Verstappenile võimu juurde, sest ta tõusis teiseks ringiks seitsmest mehest mööda kümnendaks. Samal ajal Norris langes teiseks, liidriks tõusis George Russell (Mercedes).

Kuuendal ringil kaheksandaks tõusnud Verstappen jätkas kiireimate ringide sõitmist, neli ringi hiljem kihutas ta mööda ka Norrise tiimikaaslasest Oscar Piastrist. Veidi aega hiljem hull hoog taandus, sest ta jõudis enda ees olnud rongile järele, mille sabas oli Ferrari mees Charles Leclerc.

Vihmasadu, mis kollitas Sao Paulo ringrada kogu nädalavahetuse, ent tõmbas sõidu alguses rahulikumaks, süvenes taas 24. ringil. Neli ringi hiljem tuli virtuaalne turvaauto, mille jooksul liidrid Russell ja Norris käisid boksis. Verstappen ega tema ees olnud Esteban Ocon (Alpine) ei käinud, mis tuli neile kasuks – neli ringi hiljem sõitis Franco Colapinto (Williams) seina ja see tõi endaga kaasa punase lipu, Oconist sai liider ja Verstappen tõusis teiseks.

Norris jätkas pärast pausi neljandana, ent lasi 34. ringil kurvi pikaks, mistõttu langes viiendaks. Kuus ringi hiljem sõitis Carlos Sainz (Ferrari) seina – turvaauto tuli rajale. Hetk pärast turvaauto lahkumist ehk 43. ringil tõusis Verstappen esimeseks.

Järelejäänud 26 ringi olid Verstappeni jaoks nagu jalutus pargis. Viimase kolme aasta meister kihutas järjest võistluse kiireimaid ringe (kokku kogunes neid 17) ning edestas finišis lähimat jälitajat Oconi ligi 20 sekundiga. Verstappeni sõidu metsikust näitab ka fakt, et see oli viies kord F1 ajaloos, mil keegi on võitnud sõidu startides 17. või halvemalt positsioonilt. Kokku on sarjas peetud 1121 GPd.

Kolmandaks tuli samuti Apline'iga sõitev Pierre Gasly. Kahe prantslase uskumatu esitus tõstis Alpine'i konstruktorite arvestuses üheksandalt kohalt kuuendaks! 19 startinud autost lõpetas 15, kvalifikatsioonis oma Williamsi lõhkunud Alex Albon starti ei tulnud.

Norris, kes stardipositsioone arvestades pidanuks punktivahet Verstappeniga vähendama, lõpetas alles kuuendana. Kolm etappi enne lõppu on Verstappeni edu 62 punkti, laual on veel 86 silma (75 punkti sõiduvõidud, 3 punkti sõidu kiireimaid ringid, 8 punkti Katari sprindisõit). Seega Verstappen võib neljanda järjestikuse meistritiitli kindlustada juba 23. novembril Las Vegases.

Max Verstappen pärast sõitu: «Tänane oli nagu ameerika mäed – kvalifikatsioonis läks punase lipuga väga halvasti, seega teadsin, et tuleb väga raske sõit. Hoidusin probleemidest, tegin õiged otsused, jäin rahulikuks ja sõitsin väga kiiresti. Kõik see kokku tegid selle tulemuse võimalikuks. Täiesti uskumatu, et võitsin!»

Tagasi üles