Ralli MM-sarjas on enne hooaja lõppu üheks põletavamaks küsimuseks: kuidas edasi? Väidetavalt plaanitakse 2025. aastaks eemaldada Rally1-autodel hübriidajamid, mis muudaks autode ülalpidamise odavamaks ja suurendaks võimalusi kaasata sarja rohkem sõitjaid ning autosid, arvab Soome ralliajakirjanik Toni Heinonen.
Ajutine lahendus, mis aitaks WRCsse rohkem Rally1-autosid
Oktoobri alguses selgus, et hübriidakud võidakse Rally1-autodelt maha võtta juba selle hooaja lõpus. Kuigi otsus pole veel lõplikult välja kuulutatud, on ralliringkondades sel teemal avaldatud erinevaid arvamusi.
Soome ralliportaali rallit.fi peatoimetaja Heinoneni sõnul tähendaks hübriidi kaotamine, et Rally1-autodel poleks enam nii palju võimsust, kuid tema arvates poleks see ilmtingimata halb.
«Rally1-autodel on piisavalt jõudu ka ilma hübriidsüsteemita. Martinš Sesks tõestas seda suvel Poola rallil. Sesks debüteeris WRC tippklassis M-Sport Ford Rally1-autoga, millel oli hübriidseadme asemel sama palju lisakilosid. Vaatamata sellele suutis lätlane WRC staaride vastu näidata suurepärast tempot.
Kas hübriidi kaotamine võib suures plaanis kogu WRC-sarjale kasu tuua? Jah, absoluutselt. Rally1-autot ilma hübriidita on soodsam välja rentida. Lisaks oleks esimest korda Rally1-autosse astuvatel sõitjatel üks element vähem, mida õppida,» kirjutas Heinonen.
Ta leiab, et seeläbi muutuvad Rally1-autod kättesaadavamaks, kuigi nende hind jääb endiselt krõbedaks. «WRC tippklassis on pikka aega olnud vaja rohkem konkurentsi. On selge, et lähiaastatel uusi meeskondi tippklassi juurde ei tule. Hübriidita Rally1-autode poole liikumine võib olla ajutine lahendus, et saada stardijoonele rohkem praeguste tiimide autosid,» selgitas ta.