Mainekas uudistekanal Autosport raporteerib, et juba järgmisel WRC-sarja hooajal loobutakse hübriidtehnoloogiast.
Mainekas ralliportaal: WRC-sarja ootab juba tuleval aastal revolutsioon
Teemat on arutatud juba varemgi, aga hiljuti korraldas Rahvusvaheline autoliit FIA e-hääletuse, kus anti sõna tiimidele. Kuuldavasti arutati tulemusi tänasel WRC komisjoni koosolekul. Väidetavalt langes valik elektriajamitest loobumisele.
MM-sarja hübriidajastu algas 2022. aastal, umbes 100 kg agregaat asetati kõrgeima klassi ehk Rally1 autode kapoti alla. Eesmärk oli liikuda rohelisema tuleviku suunas.
Aga paistab, et uuendus pole eesmärki täitnud. Elektrijõudu kasutatakse tegelikult üsna vähe ja pahatihti kipub seadeldis tõrkuma. Autosporti info kohaselt ongi üheks peamiseks hübriidist loobumise põhjuseks remondile kuluv raha.
Tõsi, ametlik kinnitus veel puudub. Muudatused/uuendused kinnitab FIA detsembris mootorispordinõukogu istungil.
Kui tõesti elektrimootor välja heidetakse, asendatakse see lihtsalt sisuliselt tühja 100 kg kastiga. Miks? Et peensusteni lihvitud masinate tasakaal säiliks. Nõnda lühikese perioodiga pole reaalne põhimõtteliselt uut autot ehitada.
Praeguse seisuga kehtib veel MM-sarja hübriidajamitega varustava Compact Dynamics’iga leping 2026. aasta lõpuni.