Raskustes autotootja F1 tiimi tulevad päästma naftašeigid

Copy
Ühte Sauberi, tulevase Audi, meeskonna vormelit roolib sel aastal soomlase Valtteri Bottas (keskel).
Ühte Sauberi, tulevase Audi, meeskonna vormelit roolib sel aastal soomlase Valtteri Bottas (keskel). Foto: CARLA CARNIEL/REUTERS/Scanpix

Saksamaa autotootja Audi liitub 2026. aastal F1-sarjaga, kuid on juba asunud otsima teatud määral väljapääsu suurtest kulutustest ning on väidetavalt osa tiimi müümast Katarile.

Audi on endale soetanud enamusosaluse Sauberi meeskonnas, mis jätkab veel ühe hooaja eratiimina, kuid siis hakkavad nad sõitma Audi mootoritega ning neist saab nn tehasemeeskond.

Audi kuulub aga Volkswageni gruppi, mis on omakorda sattunud rahalistesse raskustesse. Majandussurutis on sundinud emafirmat tegema raskeid otsuseid, väidetavalt võidakse Saksamaal sulgeda tehaseid ning töö kaotada 30 000 inimest, kirjutab Autosport.com.

Sellisel olukorras on raske põhjendada sadade miljonite kulutamist F1 meeskonna tarbeks. Audi soetas tänavu märtsis Sauberi endale 650 miljoni euro eest. Lähinädalatel võib aga tulla avalikuks, et Audi müüb osaluse sellest meeskonnast Katarile.

Teadaolevalt on katarlased valmis sobivate tingimuste korral investeerima projekti kuni miljard eurot. See muudaks Audi emafirma jaoks olukorra kindlasti lihtsamaks, sest nad ei peaks täielikult loobuma F1 meeskonnast, säästaksid raha, kuid turunduslik kasu tuleks ikkagi neile.

Ilmselt hakkaks Audi F1 tiim kandma enda nimes ka Katarit või siis mõnda nendega seotud ettevõtted. Investori kaasamine polnud Audi esialgne plaan, kuid see on sündinud majanduslikust olukorrast.

Samas pole F1 tiimides osaluste müümine midagi uut. Näiteks viimasel kümnendil väga edukas olnud Mercedese F1 meeskond kuulub Mercedesele endale vaid 33 protsendi ulatuses. Kaks kolmandikku osalusest on ära jagatud tiimipealikust ettevõtja Toto Wolffi ja keemiakontserni INEOS vahel.

Tagasi üles