Valitsev autoralli maailmameister Kalle Rovanperä osales nädalavahetusel koos emaga Lõuna-Itaalias toimuval Fiorio Cupi nime kandnud võidukihutamisel, mis jättis talle kordades meeldivama mulje kui ükski MM-etapp.
Rovanperä hurjutas ralliisasid
Seda ennekõike põhjusel, et Lancia omaaegse tiimibossi Cesare Fiorio korraldatud mõõduvõtt oli erakordselt kompaktne, andes sõitjale piisavalt vaba aega, et gaasipedaali tallamise asemel ka süüa, puhata ning fännidega suhelda.
«Arusaadavalt pole võimalik siit kõiki asju [MM-etappidele] üle kanda, kuid mõningaid komponente siiski võiks. Näiteks ajagraafiku tegemine – ükskõik mis rallile me ka ei lähe, ma pole kusagil näinud vajadust päriselt kell 5 hommikul ärgata, et kella 10ks õhtul tagasi hooldusalasse jõuda,» osutas soomlane usutluses DirtFishiga esmajoones pikkadele päevadele.
«[Teistel rallidel] sõidame mõnikord ülesõitudel päevas maha sadu kilomeetreid. Ralli korraldajatel tuleks muuta asjad kompaktsemaks: et stardid poleks nii varajased ja õhtud ei läheks nii pikaks.
Siis on inimestel võimalik ka sõitjatega päriselt suhelda, sest me pole kogu aeg hõivatud, väsinud või tigedad. Kõigil on võimalik veidi lõunapausil aeg maha võtta ja midagi muud nautida, kui päev otsa autos istumist,» jätkas Rovanperä, kes kugistas MM-etappide harjumusest Itaaliaski oma lõuna sisse 20 minutiga. Olgugi et tegelikult oli tal selleks aega üle tunni...
Kahekordne maailmameister annab endale aru, et kõikjal polegi võimalik väikeses piirkonnas mitut katset leida, nagu Fiorio Cupil, kuid korraldajatel tuleks vähemalt selles suunas liikuda.
«On mitmeid rallisid, kus teeme ühe päeva küll väga väikeses piirkonnas, kuid teiseks sõidame hoopis teise piirkonda, 150 km lihtsalt ühe katse jaoks, sest sealt tuleb lihtsalt ralli sponsorraha. Aga selle tulemusena venib muidu kell 17 lõppev päev kella 22ni,» osutas ta ajakulule.
Lihtsalt võrdluseks: Fiorio Cupil tehti päevaga algust kell 9 ning 18ks oli tolm juba raugenud. Selle ajaraami sisse mahtus siis neli katset.
«Mõned asjad on vajalikud, et rallisid saaks üldse korraldada, saan sellest aru, kuid FIA (rahvusvahelise autoliidu – K. J.) või kellegi poolt peaks siiski mingid reeglid olema paika pandud, sest praegu võivad rallide korraldajad teha mida iganes soovivad.
Kõik peaks siiski teatud ajaraami, kilometraaži või muu taolise sisse ära mahtuma. Kui niimoodi asjadele läheneda [nagu Fiorio Cupil], siis on meil võimalik ka teistele asjadele rohkem tähelepanu pöörata. Praegu pole meil aga võimalik isegi enda tööd korralikult teha, sest kui me seda teeme, siis me lihtsalt ei maga,» lõpetas Rovanperä.