Kiirelt tulnud, kiirelt läinud. Nõnda võiks kokku võtta hübriidmootorite ajastu autoralli MM-sarjas.
Kuidas reageeris WRC-sarja hübriidipakkuja kaks aastat varem lepingu lõpetamisesse?
Elektriajamid paigutati masinatesse 2022. aastaks. Siiani siit-sealt tõrkuvast tehnoloogiast loobutakse, kuigi esialgu sõlmiti teenusepakkuja Compact Dynamicsiga ülejärgmise hooaja lõpuni.
«Rally1-autod on edaspidi kergemad, paremini juhitavad, lihtsam hooldada, odavamad kasutada, kuid 2025. aasta hooaja alguses sama vägevad,» teatas Rahvusvaheline autoliit FIA reedel.
Tehniline direktor Xavier Mestelan-Pinon lisas: «Pärast arutelusid sai selgeks, et hübriidtehnoloogia kasutamise jätkamine pole enam WRC parimates huvides. Oleme kindlad, et sari muutub nüüd tugevamaks ja kindlamaks.»
Kuidas reageeris teenusepakkuja ootamatult vara lõppenud koostöö uudisele?
«Compact Dynamicsi hinnangul on FIA ja WRC otsus kahetsusväärne,» ütles firma tegevjuht Johannes Kloetzl usutluses DirtFishile.
«Alustasime 2022. aastal sihiga, et hübriidsüsteem aitaks kaasa ralli jätkusuutlike jõuallikate arengule. Jagame FIA missioon, et ralli peaks olema tasukohasem ja kättesaadavam ning mõistame tiimide majanduslikke muresid.»
Ta jätkas: «Samas ei saa me kunagi majanduslikku kasu seada ettepoole sõitjate, tiimide ja asjaga mitteseotud inimeste turvalisusest. Compact Dynamics on uhke ja tänulik kolme koostöö aasta eest. Täname kõiki asjaosalisi ja soovime WRC-le edukat tulevikku.»
Viimast korda on hübriidautod rajal tuleval nädalal Jaapani MM-etapil.