Hyundai rallimeeskond elas Jaapani ralli avakatsel üle paraja ehmatuse, kui nende kolmanda numbri, Andreas Mikkelseni masin Toyota staadionil ühtäkki «turtsuma» hakkas.
Hyundai elas Jaapani ralli avakatsel üle ehmatuse. Kas eksimuse põhjustasid insenerid?
Mikkelseni jaoks kulges 2,15 km pikkune staadionikatse lõviosas küll muretult, kuid selle lõpuosas hakkas tema masin ühtäkki «turtsuma» või hüppama. Selle tulemusena andis ta ära ajas ning kaotas ka vahetu duelli Gregoire Munsteriga.
Katse lõpus andis norralane ka kiire kommentaari. «Kütust ei tulnud peale (it was empty of fuel – K. J.), auto hakkas tõrkuma ning viimased pool ringi tuli mul kogu aeg vasakule-paremale roolida, et masinat üldse elus hoida. Peaaegu ei jõudnudki lõpuni,» sõnas katse võitnud Adrien Fourmaux'le 3,7 sekundit kaotanud ja seeläbi Rally1-meestest aeglaseim olnud Mikkelsen.
Mikkelseni lausejupp «it was empty of fuel» pani WRC-kommentaatorid mõistagi spekuleerima, milles täpselt asi? Kas probleem oli kütusepumbas või mõnes muus vahelülis, mille pärast peaksid muretsema ka Ott Tänak ja Thierry Neuville?
Teine variant on, et tehniliselt on Hyundai i20 Rally1dega siiski kõik hästi ning tegemist oli pelgalt inimliku eksitusega. Nimelt raalivad võistlusinsenerid alati katsete eel välja, kui palju masinad kütust kulutavad, et seeläbi valada paaki minimaalne vajaminev kogus.
Iga lisaliiter tähendaks lihtsalt lisakulu, mis kiirusele ja ajale kasuks ei tule. Seega võibki olla, et Hyundai insenerid lihtsalt tegid arvutusvea ning neil tuleb tänada Mikkelseni kogemusi, et ta trikitamistega masina lõpuni ära tõi.
Sest kui norralane jäänuks keset staadionit seisma, tähendanuks see ju katkestamist ning homme superrally-süsteemis rajale naastes automaatselt seitsmeminutilist ajakaotust. Ühesõnaga: võistkondlikku tiitliheitlust silmas pidades olnuks see kõike muud kui meeldiv.
«Kui see on nii, siis saab keegi täna joonlauaga korralikult vastu näppe,» võttis üks kommentaatoritest asja kokku.