Liider Tänakul oli pika päeva lõpuks üks lihtne soov

Copy
Ott Tänak
Ott Tänak Foto: Hyundai Motorsport

Ott Tänaku ja Martin Järveoja jaoks on Jaapani ralli kulgenud seni vaat et ideaalilähedaselt.

Kui reede hommikul pidas Hyundaid ohjav Tänak tulist heitlust Toyota sõitja Elfyn Evansiga, siis õhtuste katsetega said need jõuvahekorrad klaarimaks. Meie mees pööras lõunase 0,7-sekundilise kaotuse lõpuks 20,9-sekundiliseks eduks.

Esialgu samamoodi esikohamängus olnud Thierry Neuville pudenes sealt neljanda katsega, kui tema Hyundai streikima hakkas. Kuna jõudlusprobleemi tuumani rehvivahetustsoonis ei jõutudki, tuli belglasel õhtused katsed niisama läbi kulgeda.

Nõnda leiab ta reede õhtuks ennast 15. kohalt. Kaotust Tänakule on ligemale kaheksa minutit, kuid mis tiitliheitlust silmas pidades olulisemgi – tiimikaaslasi lahutas ralli eel ju 25 punkti –, viimane punktikoht on Neuville'ist hetkel minuti ja 45 sekundi kaugusel, kaheksas koht ca 2.45 kaugusel ning seitsmes koht omakorda nelja minuti kaugusel... 

Naastes aga liider Tänaku juurde, siis tema jäi oma avapäevaga arusaadavalt rahule. 

«Selja taga on pikk päev ning tegelikult tahaks juba põhku pugeda – see oleks tore. Kui istud 13–14 tundi seal ralliistmes, siis tunned ennast ikkagi kangena, aga muidu oli korralik ja tugev päev meie poolt,» sõnas saarlane õhtuses meediaalas.

Mis oli aga see, mille pealt ta pärastlõunal teistel eest sõitis? «Hommikul polnud autot küll keeruline juhtida, aga see oli nõksa alajuhitav, mistõttu ei saanud päris nõnda vajutada, nagu soovinuks. Pärastlõunal, kui olud olid kuivemad ja pidamine parem, saime tasakaalu paremaks ja tundsin ennast teel lihtsalt paremini,» selgitas Tänak. 

Kuna asjad toimivad, ei näe ta ka põhjust homseks midagi suurt muuta. Pealegi puudub garantii, et uus lähenemine töötaks. «Ralli ajal on alati keeruline suuri muudautusi teha, sest sa ei taha tegelikult riske võtta. Aga vaatame, mida ilma toob: täna õhtul on siin-seal sadanud, seega raske teada. Samuti on paiguti tegemist uute katsetega,» sõnas Tänak.

Laupäeval on Jaapanis kavas seitse katset kogupikkusega 103,87 km, pärast seda lüüakse esimesed punktid tõusva päikese maal lukku. Meenutagem, et võitjale antakse 18 punkti ning seejärel riburadapidi alla 15, 13, 10, 8, 6, 4, 3, 2 ja 1. 

Nende punktide teenimiseks tuleb sõitjatel aga kindlasti ralli lõpetada, lisaks läheb pühapäeval väljajagamisele veel maksimaalselt 12 silma. Jaapani ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeva öösel kell 00.39 ning selle käekäigul saab silma peal hoida Postimehe otseblogi vahendusel.

Märksõnad

Tagasi üles