Ott Tänak hoiab Jaapani MM-rallil esikohta, mil peamine rivaal sõitjate MM-tiitlile Thierry Neuville, tiimikaaslane Hyundai meeskonnas, on alles 15. kohal. Kuigi punktide jagamiseks on veel selgelt liiga vara, siis üllitas ralliportaal DirtFish artikli pealkirjaga: «Tänaku võimalus tulla maailmameistriks muutus pärast Neuville'i probleeme realistlikuks».
Ralliportaal: Tänaku tiitlivõit muutus realistlikuks
«Ott Tänak juhib rallit – just seda peabki ta oma hääbuva meistritiitlilootuse nimel tegema –, teisel kohal on Elfyn Evans. Kuid võib-olla ei saa seda enam hääbuvaks võimaluseks pidada, arvestades tiitlisoosiku Thierry Neuville'i juhtumisi!» kirjutas DirtFishi ajakirjanik Luke Barry.
Edasi vaatab ta otsa reedel Jaapanis toimunule. Toyota sai kõva põntsu meeskondliku MM-tiitli võistluses, kui tagasilöögi rehvipurunemise näol elasid üle Sébastien Ogier ja Takamoto Katsuta.
Selle aja jooksul suutsid kaks Hyundaid – Tänak ja Neuville – vahemaad suurendada, kuid siis tabas pauk ka Hyundaid.
«Pärast neljandat katset tõusis liidriks Evans, Neuville'i tempo rauges. Hoolduspausi polnud kavas ning selgus, et rehvivahetusalas ei saa Neuville oma autot töökorda. See tähendas, et belglane sõitis ülejäänud päeva vigase Hyundaiga, kaotades seitse minutit ja mis peamine, on väljaspool esikümmet ning ei teeni hetkeseisuga punkte,» kirjutas Barry.
Tema sõnul ei ole aga Neuville'i seis nii hull, kui võiks arvata. Punktisüsteem annab talle võimaluse kuus punkti, mis lahutavad teda MM-tiitlist, hankida super-pühapäeval või punktikatsel.
«Seetõttu pole kõik veel kadunud, kuid asjad on palju närvilisemad, kui keegi oleks osanud eales oodata. Oli ilmselgelt näha tema tänulikkust, et ta oli suutnud enne viimast etappi kätte saada 25-punktilise edu,» arutles Barry.
Jaapani ralli teine päev algab Eesti aja järgi laupäeva esimestel tundidel ja viib sõitjad võistluskeskusest Toyota linnast kirdesse, kus sõidetakse kolm katset jutti, mis lähevad päeva teises pooles kordamisele. Alustatakse kell 1.05 Mount Kasagi (16,4 km) katsega, mis on sõitjatele täiesti uus.
Järgnevad Nenoue Kougen (11,6 km) ja Ena (22,7 km); neid mäletavad rallimehed eelmistest aastatest. Enne katsete kordusläbimist on rehvivahetuse võimalus, kuid hooldusesse pääsevad autod alles õhtul, pärast mida ootab ees Toyota Stadiumi (2,1 km) katse teistkordne läbimine.