Saada vihje

NEUVILLE VÕI TÄNAK Mida peab emb-kumb rallimees tegema, et maailmameistriks tulla?

Copy
Hyundai piloodid Ott Tänak (vasakul) ja Thierry Neuville.
Hyundai piloodid Ott Tänak (vasakul) ja Thierry Neuville. Foto: Hyundai Motorsport

Thierry Neuville'i 25-punktiline edu Ott Tänaku ees kahanes Jaapani ralli kahe esimese päevaga küll enam kui poole võrra, kuid sellest hoolimata on kõik kaardid jätkuvalt belglase käes. 

Nimelt edestab Neuville meie meest jätkuvalt 11 punktiga, mis tähendab, et Tänakul tuleks tiimikaaslasest möödumiseks teha ideaalne pühapäev. 

Tänavusest hooajast jagatakse pühapäeval välja maksimaalselt 12 punkti. 

Lõviosa neist antakse päeva eest: esimene koht saab 7 punkti, järgmine 6 ja sealt edasi 5, 4, 3, 2 ja 1. Lisaks on võimalik lisa teenida punktikatselt: parimale 5 ning edasi 4, 3, 2 ja 1. 

Selleks, et MM-tiitel endale napsata, tuleks Tänakul teenida kas 12 või 11 punkti – võrdsete punktide korral on viigilahutajaks rallivõidud, mida Tänakul oleks kolm, Neuville'ile kaks. 

Kõik eelkirjutatu tähendab aga, et Tänaku ainsad variandid MM-tiitliks oleksid: 

  • pühapäevane võit ja punktikatse esimene või teine koht;
  • pühapäevane teine koht ja punktikatse võit.

Ükski teine variant meie meest ei aitaks. 

Samas ei pruugi ka ideaalilähedasest tulemusest piisata, sest Neuville'il tuleb MM-tiitli kindlustamiseks teenida pühapäeval kõigest kaks punkti. Selle jaoks on võimalusi tunduvalt rohkem. 

Alustagem kas või sellest, et Rally1-autosid on Jaapanis rajal kaheksa. Võrdlemisi kindlalt võib mürki võtta selle peale, et Gregoire Munsterist on Neuville kiirem, mis tähendaks, et üks punkt oleks belglasel juba taskus. 

Seega tuleks tal päeva peale edestada kas veel ühte konkurenti – khm, tiimikaaslast Andreas Mikkelseni, khm – või siis platseeruda punktikatsel minimaalselt viiendaks. Mõlemad on ülesanded, mis viiel (!) puhul MM-sarjas teiseks tulnud mehele enam kui jõukohased.

Tagasi üles