Järgmisel aastal plaaniti autoralli MM-sarjas kasutusele võtta kvalifikatsiooni formaat, kuid see ei leidnud WRC komisjonis piisavat toetust, vahendab Motorsport.com.
Vajalik muudatus jääb WRC-sarjas tegemata
Ralliässad lähevad praegu reedel ehk esimesel täispikal päeval rajale WRC-sarja üldarvestuse alusel. MM-sarja liider asub esimesena võistlustulle ning teeb raja teiste jaoks kenasti puhtaks.
Paljude tippsõitjate arvates pole selline süsteem õiglane. Üheks neist on tänavu maailmameistriks kroonitud Thierry Neuville. Arutelu kerkis pinnale Läti rallil, kui MM-sarja liider Neuville väitis, et ei saa suure töö tegemise eest mingit tasu. Probleemide lahendamiseks esitati WRC komisjonile ettepanek muuta eeskirju.
«Käivad arutelud selle üle, mida me saame teha. Ma ei usu, et saab olema suur erinevus, me ei lähe üle täielikule kvalifikatsioonile või millelegi radikaalselt erinevale. Töö on käimas. Vaatame, kas me saame seda veidi muuta,» rääkis FIA rallidirektor Andrew Wheatley väljaandele.
Kuidas kvalifikatsioon välja näeks? Hooaja kolm enim punkte kogunud ralliässa teeksid testikatse lõpus veel ühe läbimise. Seal kiireimat aega näitav sõitja saaks esimesena valida endale stardikoha reedesel rallipäeval. Teised sõitjad tuleks rajale MM-sarja tabeli alusel.
Motorsport.com vahendab, et antud süsteem ei leidnud piisavalt toetust WRC komisjonis toimunud hääletusel, kus vastu oli ka sõitjate esindaja. Selle tulemusena jätkab järgmisel hooajal MM-sarja liider neljapäeval ja reedel teede pühkimist.