Saada vihje

Neuville valutab südant 2027. aasta Rally1-autode pärast: tehasetiimid ei tahaks enam osaleda

Copy
Thierry Neuville
Thierry Neuville Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Valitsev autoralli maailmameister Thierry Neuville kurtis, et 2027. aasta WRC-klassi tehnilised eeskirjad tekitavad olukorra, kus masinad jäävad alla praegustele Rally2-autodele. 

2027. aasta WRC-klassi reeglite aluseks on kulude vähendamine, mis tähendab, et praegused Rally1-autod tahetakse asendada autodega, mille mootor, käigukast, pidurid, vedrustus ja aerodünaamika on samad, mis praegustel Rally2-sõiduriistadel.

Neuville muretseb, et kuna järgmise põlvkonna Rally1-autod sarnanevad paberil liiga palju Rally2-autodega, võivad tehasemeeskonnad saada pähe WRC2-klassi erasõitjatelt. «Olen selle pärast väga mures. Praegused Rally2-autod võivad olla kiiremad kui tulevased Rally1-masinad. Kui tippklassi sõitja stardib teise või kolmandana ja erasõitja 45ndana, võib ta sõita kiiremini,» rääkis belglane DirtFishile.

Sama meelt oli ka äsja Hyundaiga liitunud Adrien Fourmaux, kes ütles, et kohati võib olla mõistlik osaleda kruusa- või lumerallidel Rally2-autoga. «Ainus mure, mis mul 2027. aasta Rally1-autodega on, on see, et need on liiga sarnased Rally2-masinatega. Mõnel rallil võivad nõrgema klassi autod olla kiiremad,» sõnas Fourmaux.

Sarnane probleem tekkis eelmise sajandi lõpus, kui kaheliitriste mootoritega esiveolised autod, mis kuulusid madalamasse klassi, suutsid osal rallidel võtta üldvõite. Näiteks 1997. aastal tõmbas Hispaania asfaldirallil kõigile koti pähe legendaarne prantslane Gilles Panizzi, taltsutades esiveolist Pegueot 306 Maxit.

Neuville usub, et kui selline olukord realiseerub, ei pruugi tootjad tahta WRCs osaleda. «Lõppkokkuvõttes võistleksid ainult erasõitjad ja tehasetiimidel poleks enam motivatsiooni,» lisas ta.

Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala jagas sarnaseid kahtlusi juba märtsis, kui FIA arutas Rally2+ spetsifikatsiooniga autode lisamist Rally1 kõrvale. Latvala sõnul peab Rally1-auto olema vähemalt ühe sekundi võrra kilomeetri kohta kiirem kui Rally2. «Kui vahe kaob, siis miks peaks üldse sõitma Rally1-autoga? Praegu on vahe umbes kaks sekundit kilomeetri kohta, asfaldirallidel isegi kaks ja pool,» ütles Latvala.

Hääletus uute regulatsioonide üle toimub 11. detsembril Rwandas aset leidval FIA mootorispordi nõukogu kohtumisel.

Tagasi üles